• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprite który musiałby być czągle widoczny, niezależnie od View. SFML i C++

Object Storage Arubacloud
+1 głos
362 wizyt
pytanie zadane 29 listopada 2017 w C i C++ przez AdamSkyyt Nowicjusz (190 p.)
Mam program/grę i chciałbym dodać interfejs np. ikonkę ustawień. Używam funkcji view żeby nie było widać całej mapy. Chciałbym narysować coś co nie powinno się poruszać z view. Używam Visual Studio 2017. Proszę o odpowiedź. Przepraszam za błędy ortograficzne, bo mam 11 lat i nie jestem dobry w ortografii.

Pozdrawiam

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 29 listopada 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
  1. Ustaw swój view
  2. Renderuj rzeczy zależne od twojego view
  3. Przywróć domyślny view (tą funkcją możesz o niego poprosić)
  4. Renderuj rzeczy niezależne od twojego view

PS: chyba nie zrobiłeś żadnego błędu ort, a twoje pytanie przewyższa jakością 90% tu zadawanych, więc spokojnie :D

0 głosów
odpowiedź 29 listopada 2017 przez niezalogowany

Do tego możesz się posłużyć sf::RenderTexture. Możesz rysować na niej i nadać widok oddzielnie. Link do dokumentacji. Prosty przykład:

#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(800, 600), "SFML window");

	sf::RenderTexture gameTexture;
	if (!gameTexture.create(800, 600))
		return -1;

	sf::RenderTexture guiTexture;
	if (!guiTexture.create(800, 600))
		return -1;

	sf::CircleShape circle;
	circle.setFillColor(sf::Color::Blue);
	circle.setRadius(100);

	sf::CircleShape circle2;
	circle2.setFillColor(sf::Color::Green);
	circle2.setRadius(100);
	circle2.setPosition(100, 100);

	sf::View view;
	gameTexture.setView(view);
	
	while (window.isOpen())
	{
		sf::Event event;
		while (window.pollEvent(event))
		{
			if (event.type == sf::Event::Closed) window.close();
		}

		gameTexture.clear(sf::Color::Transparent);
		gameTexture.draw(circle);
		gameTexture.display();

		guiTexture.clear(sf::Color::Transparent);
		guiTexture.draw(circle2);
		guiTexture.display();
		
		window.clear();
		
		sf::Sprite game(guiTexture.getTexture());
		window.draw(game);

		sf::Sprite gui(gameTexture.getTexture());
		window.draw(gui);

		window.display();
	}
}

Niebieskie koło uległo skalowaniu z sf::View.

0 głosów
odpowiedź 29 listopada 2017 przez AdamSkyyt Nowicjusz (190 p.)
Dziękuję za odpowiedz! Na pewno sprawdze jak wróce do domu. Pozdrawiam

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 176 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 583 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2021 w C i C++ przez Maciek Pestka Nowicjusz (220 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 117 wizyt

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,622 komentarzy

61,955 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...