• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Trudny wybór, trudne chwile

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
527 wizyt
pytanie zadane 27 listopada 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez QAFEQ Nowicjusz (120 p.)
Witam.  Jestem studentem 2 roku informatyki i pasjonatem programowania.  Jednak teraz nadszedł czas by zacząć realizować się zawodowo.  Znam język c++ w stopniu średnio zaawansowanym,  był to mój pierwszy język i lubiłem w nim programować.  Po pewnym czasie z powodu różnych przyczyn  przeszedłem na c#.  Uczyłem się  go około 3 miesięcy.  Wiem już dość dużo o tym języku i conieco o platformie net.  O ile sam język przypadł mi do gustu o tyle nie dokonca jestem pewny czy chce dalej w niego iść gdyż przeglądajac oferty pracy zauważyłem ze c# to głównie ASP. NET i aplikacje webowe.  A szczerze mówiąc nie dokonca jestem pewny czy jest to dla mnie,  gdyż rozważam tez drogę programisty aplikacji mobilnych.   Niestety c# nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej branży (wiem ze jest xamarin,  ale nie spotkałem się z przychylnymi opiniami i raczej ofert pracy w tej technologii maleje).  Lepszym wyborem była by Java.  Jednak porównując c# i jave bardziej podoba mi się c#.  Znaczy nie chce się zamykać na żadną z tych branży.  I chciałbym zarówno mieć umiejętność tworzenia aplikacji internetowych jak i programowania na androida,  zwłaszcza ze w ofertach pracy na stanowisko programista Android wymagana jest znajomość Javy a nieraz także Swinga.   Wiec zatem moje pytanie.  Co według was było by lepszym wyborem.  Uczenie się Javy i np.  Swinga do aplikacji internetowych,  i później znając jave łatwo przejść na aplikacje mobilne.  Czy nauka c# i spróbowanie sił w aplikacjach webowych a gdy to okaże się nie dla mnie przejść na jave?   Czy ma to sens?  Najgorsze w tym wszystkim jest to ze sam nie jestem w stu procentach pewny w którą dziedzinę informatyki