• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt do szkoły - Programowanie w Powłoce

Object Storage Arubacloud
0 głosów
319 wizyt
pytanie zadane 15 listopada 2017 w Inne języki przez Laito96 Nowicjusz (150 p.)

Witam
Na wstepie dodam ze jestem zupelnie zielony w programowaniu. Chcialbym zaczac jakos ale niestety w szkole ciezko aby ktos wytlumaczyl. Na YouTube poradniki "Pasja informatyki" naprawde "Zelent" fajnie tlumaczy :)
Ale chcac nie chcac jestem zmuszony do poproszenia o pomoc w napisaniu (zapewne dla was latwego - dla mnie juz nie prostego)skryptu w powloce systemu operacyjnego.

" skrypt przyjmujacy jako parametr nazwe katalogu, ktory znajdzie i wyswietli: liczbe podkatalogow tego katalogu, liczbe plikow zwyklych w tym katalogu, liczbe plikow zwyklych zerowej dlugosci oraz calkowita objetosc tego katalogu w bajtach"

Wiem ze w pierwszej linijce skryptu nalezy uzyc:

#!/bin/bash

Skrypt przyjmacy parametr nazwe katalogu:
Szczerze jakby ktos mogl mnie olsnic mam zastosowac 

ZMIENNA=nazwa_katalogu 
export ZMIENNA

Czy moze mam uzyc PATH ?

 

echo $PATH
PATH=nazwa_katalogu:$PATH /poczatek zmiennej
PATH=$PATH:nazwa_katalogu


 

komentarz 15 listopada 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Co do polecenia to mam kilka pytań.

liczbe podkatalogow tego katalogu

Chodzi o liczbę katalogów w tym katalogu na tylko jednym poziomie, czy ogólną łączną ilość katalogów, wliczając w to podkatalogi w podkatalogach... i tak dalej?

liczbe plikow zwyklych w tym katalogu

Jak wyżej.

liczbe plikow zwyklych zerowej dlugosci

Jak wyżej.

komentarz 15 listopada 2017 przez Laito96 Nowicjusz (150 p.)
edycja 15 listopada 2017 przez Eryk Andrzejewski
Tak tylko na jednym poziomie.