• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadanie z C++ Żonglerka :)

Object Storage Arubacloud
+1 głos
595 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2017 w C i C++ przez Ceplusplus96 Nowicjusz (130 p.)

Witam serdecznie :) Mam pewien problem, otóż nie mogę rozwiązać zadania, które zadał nam nauczyciel.

OPIS:

/używamy tablic statycznych, pętli for /

Żongler żongluje 8 piłeczkami. Wykonuje n podrzutów. W k krokach (k<=8) żongler upuszcza piłeczkę.

W lewej ręce żonglera znajdują się piłeczki o numerach 1,2,3,4 ułożone w podanej kolejności.

W prawej ręce żonglera są piłeczki o numerach 5,6,7,8 ułożone w podanej kolejności.

Żongler zaczyna żonglerkę z lewej ręki. Piłka wyrzucona z ręki lewej jest chwytana ręką prawą i na odwrót – wyrzucona prawą jest chwytana ręką lewą.

Jeden krok to wyrzucenie piłeczki z jednej ręki i złapanie jej drugą ręką (lub upuszczenie).

Wyrzucaną piłeczką jest piłka znajdująca się z lewej strony ręki rzucającej.

Złapana piłeczki ustawiana jest na końcu (tj. z prawej strony) w ręce chwytającej.

Jeśli w ręce, z której ma być wykonany rzut brak jest piłeczek program przechodzi do kroku następnego.

Jeśli piłeczka upadnie nie wraca już do żonglerki.

 

Dane wejściowe:

Program pobiera od użytkownika ilość kroków (n, gdzie n>0).

Pobiera k liczb (gdzie k>0 i k<=8) będących krokami, w których piłeczka upadnie.

Dane wyjściowe:

Kolejność piłeczek w lewej i prawej ręce po n krokach – uwzględniającą k upuszczeń.

 

Czy ktoś mógłby mi pomóc ?

Pozdrawiam :)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 13 listopada 2017 przez cz3ran Stary wyjadacz (13,380 p.)
Wyobraź sobie że lewa ręka to jest 1 tablica z elementami [1,2,3,4], a prawa ręka to jest tablica z elementami [5, 6, 7, 8].

Jeżeli chodzi o rzut to jest to sytuacja przeniesienia elementu z jednej tablicy do drugiej:

* w pierwszym ruchu piłeczkę numer 1 (lewa ręka (0 element tablicy)), przerzucasz do ręki prawej

Po 1 rzucie lewa ręka - [1,2,3], prawa ręka [5, 6, 7, 8, 1]

* w drugim z prawej do lewej, więc piłeczkę numer 5 (prawa ręka(0 element tablicy)), przerzucasz do lewej ręki

Po 2 rzucie lewa ręka - [1, 2, 3, 5], prawa ręka [6, 7, 8, 1]

itd.

Nie rozumiem do końca jak powinno wyglądać wypadanie, ale z tego co rozumiem to k jest rundą, w której piłka ma upaść (?) więc w k rundzie musisz usunąć ten element, zamiast go przekładać.

Na koniec po n krokach, wyświetlasz zawartość tablic.

Jeżeli natomiast w ręce żongler nie ma piłeczek (== tablica pusta) wtedy przechodzisz do drugiej ręki (pomijasz krok przerzucenia).

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,335 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2018 w C i C++ przez m4rcingsxr Początkujący (360 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 863 wizyt
pytanie zadane 5 marca 2018 w C i C++ przez WojTech7 Nowicjusz (120 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 1,534 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2017 w C i C++ przez Sznurek11 Obywatel (1,000 p.)

92,536 zapytań

141,376 odpowiedzi

319,451 komentarzy

61,920 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...