• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed C++ Switch w switchu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,209 wizyt
pytanie zadane 12 listopada 2017 w C i C++ przez Szczena Nowicjusz (160 p.)
zamknięte 17 listopada 2017 przez Szczena

Witam!
Jestem początkującym programistą, jeśli mogę się tak nazwać, bo w zasadzie robię to od kilku miesięcy za sprawą lekcji informatyki w klasie 2 licum. Otóż miałem zrobić uniwersalny kalkulator obliczający rzeczy podane nam przez nauczycielkę. Jedną z tych rzeczy chciałem zrobić w switchu, a ta z kolei znajdowała by się w innym switchu. Stąd pytanie czy tak w ogóle można? Otóż program wysypuje się właśnie w tym miejscu. Otóż po wybraniu opcji numer 11 program po prostu zaczyna liczyć i daje jakiś wynik. Gdy zmieniłem drugą zmienną w switchu z CHAR na INT program widzi tylko 1 opcje z 4 i wykonuję tylko ja. Poniżej zamieszczam link do pastebin'a. Mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem problem i liczę że uzyskam pomoc smiley.

https://pastebin.com/FJnf1HMR

komentarz zamknięcia: Naprawiłem problem samemu

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 12 listopada 2017 przez obl Maniak (51,280 p.)
edycja 12 listopada 2017 przez obl

Używasz zmiennych, które nie zostały zainicjalizowane wartością, poza tym po co w funkcji:

float srednia(float a, float n)
{
    float suma=0;
    float sr;
    cout<<"podaj ile liczb potrzebne do sredniej "<<endl;
    cin>>n;
    for(int i=0; i<n; i++)
    {
        cout<<"podaj liczby do sredniej: "<<endl;
        cin>>a;
        suma+=a;
 
 
    }
sr= suma/n;
    return sr;
 
}

ci te argumenty a, i b skoro je inicjalizujesz w jej wnętrzu?

Lepiej to zrobić tak:

float srednia()
{
    float a, n;
    float suma=0;
    float sr;
    cout<<"podaj ile liczb potrzebne do sredniej "<<endl;
    cin>>n;
    for(int i=0; i<n; i++)
    {
        cout<<"podaj liczby do sredniej: "<<endl;