• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt aplikacji wspomagającej proces zaopatrzenia, proszę o radę

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
223 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2017 w Nasze projekty przez AlbertTracz Nowicjusz (140 p.)
Cześć, mam do napisania aplikację wspomagającą proces zaopatrzenia firmy. Mam problem z określeniem przydatnego zakresu funkcjonalności, boję się napisać aplikację która będzie totalnie bezużyteczna. Komercyjne rozwiązania typu ERP są bardzo rozbudowane i przytłaczają mnie na tyle że nie wiem co mógłbym od nich wyciągnąć.

Myślałem np o, aplikacji webowej do śledzenia statusu zamówień która posiadałaby różne widoki (dostawca / admin / magazynier) poza przeklikiwaniem statusów dodałbym np. generację faktur czy potwierdzeń odbioru z dostarczonych wcześniej danych o zamówieniu.

Innym pomysłem było napisanie apki prognozującej popyt na dane produkty w wybranych okresach (na podstawie historycznej sprzedaży). Na początku myślałem, że to dobry kierunek ale nie mogłem znaleźć sensownych algorytmów i wymaganych do nich danych.

Każda wskazówka czy nowy pomysł jest bardzo pożądany :D
1
komentarz 11 listopada 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Nie ma tak owego algorytmy, tzn..musilabys zbierac dane jaki jest popyt na dany produkt itd, mysle ze tak owe dane najlatwiej byloby zbierac od hurtownii czy cos w tym stylu. Po za tym, zamiast szukac napisz sam algorytm, predzej czy pozniej bedzoesz do tego znuszony. Ja np. na samym poczatku sprawdzalem prawdopodobienstwo wylosowania licz w lotto na podstawie wygranych liczb z ostatnisch 15 lat.

Myslalem? A ile z tego juz rozpisales na papierze i zaczales kodzic? Nie myal tylko rob, na tym to polega. Jak skonczysz to szukaj czegos nowego :)

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 11 listopada 2017 przez Tomek Wilnowski Użytkownik (610 p.)
Jak dla mnie to ten sam pomysł. Można to wszystko zrobić w ramach jednej tej samej aplikacji. Tworząc taki serwis każde zamówienie możesz pamiętać w bazie danych i na tej podstawie prowadzić statystyki. Firma która widzi i wie gdzie popyt na jej produkty jest największy może skuteczniej ułożyć plan rozwoju firmy. Dzięki analizie większej ilości informacji zebranych za pośrednictwem tego serwisu ta firma nie działa już w ciemno i może przygotować odpowiedni, lepszy plan działania, który zwiększy jej przychody w przyszłości oraz poprawi jej prestiż wśród klientów

PS: Dzięki,bo też właśnie piszę specyfikację wymagań i dzięki tobie wiem, że warto by było gdybym w tym punkcie jeszcze się trochę rozwinął.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 491 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 281 wizyt
pytanie zadane 5 lipca 2018 w Systemy operacyjne, programy przez majdanek Użytkownik (600 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 246 wizyt

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,079 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...