• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie prawie od zera: C++ oraz grafika 3D (+ ew. 2D). Czy to ma sens?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
945 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez MisiekF Nowicjusz (130 p.)

Witam.
Mam już ponad 30 wiosen i postanowiłem zupełnie się przebranżowić na programistę + grafika 3D. W młodości żywo interesowałem się technologiami komputerowymi. Na Commodore 64 pisałem jakieś programy w BASICu, a z czasem w assemblerze procesora 6510 (6502). W tym ok. 4 kilobajtową grę podobną w działaniu do Froggera (było to gdzieś 1-1.5 tyś instrukcji ML + grafika). Potem jakieś przeróbki tekstur w grach PC - modowanie na własny użytek. Generalnie wtedy myślałem o karierze programisty. Ale po liceum jakoś się tego nie podjąłem i poszedłem na studia humanistyczne. Dotychczasowa kariera zawodowa - od magazynu do handlowca, w tym handel zagraniczny, trochę grafiki 2d. W ogóle nie moja bajka, ale jakoś przebiedowałem te kilka lat, z tym, że jestem już wypalony. Ja nie widzę za bardzo możliwości rozwoju. A przede wszystkim mam jednak zmysł techniczny i takie humanistyczne czynności mnie po prostu męczą. Pomijam już, że finansowo też jakoś utknąłem.

Jesienią tak kontemplując moje życie zacząłem żałować, że nie poszedłem w kierunku informatyki. No i zaraz stwierdziłem, że może by tak zacząć się samemu przebranżawiać. Studia czy studium raczej odpadają, bo już jestem na to za stary i jedna mam za sobą, więc stwierdziłem, że się sam dokształcę. Myślałem początkowo o grafice 3D, ale po 1 tutorialu jakoś tak zacząłem się uczyć C++
Co do możliwości rozwoju to nie mam zobowiązań rodzinnych, więc mogę sporo czasu przeznaczać na naukę. Przerobiłem już kursy M. Zelenta, te z cpp0x.pl i jeszcze jakiś inny. Do tego aktualnie czytam "Primer C++ (6th ed)" Stephena Praty oryginał po angielsku (z językiem nie mam najmniejszego problemu, szczególnie ze strony informatyki - lata czytania artykułów IT). No i w planie jeszcze parę innych pozycji o C++ a także o tworzeniu grafiki 3D.

Dlaczego C++? Ja raczej chciałbym iść w stronę programowania na desktopy, a szczerze mnie ani webmasterka ani aplikacje mobilne w ogóle nie pociągają. Dwa chciałbym to połączyć z grafiką 3D. Niekoniecznie tworzenie gier, ale raczej jakaś architektura (domy. przestrzenna), albo filmy 3D, ew. rozwijanie aplikacji czy sterowników 3D - coś w tych klimatach. Do tego też grafika 2D by się przydała. I mam wobec tego parę pytań:

  1. Czy warto łączyć C++ i 3D (i ew. 2D). Czy ma sens takie szerokie pole.
  2. Jeśli tak to w jakich najlepiej kombinacjach (z tworzeniem gier, architektury, aplikacji 3D itd.).
  3. Jeśli już 3D to jaki program? Blender, 3DS Max, Maya, AutoCAD - wiadomo to raczej zależeć będzie od "specjalizacji" tego mojego 3D.
  4. Czy zamiast C++, C#? (Szczerze wolałbym coś niskopoziomowego jak C++)

Proszę o ewentualnie inne sugestie.

1
komentarz 10 listopada 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Odniose sie tylko do ptk 3 i 4.

3) Program nie ma znaczenia, aczkolwiek Blender to potezna machina, jesli ja opanujesz to mysle, ze tworzenie grafiki 3d bedzie "latwe", oprocz tego masz jeszcze duzo kursow o nim, w tym jeden polski, ktory jest super

4. Zakladajac, ze piszesz gre od zera bez silnika i zalezy Ci na wydajnosci, to zostalbym przy C++, C# ma moze i swoje plusy, no ale wydajnoejszy nie jest :)

1 odpowiedź

+3 głosów
odpowiedź 9 listopada 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
  1. Tak, oczywiście. Jeśli dobrze ci się programuje w C++ i szukasz wysokiej wydajności dla aplikacji, to naprawdę warto. Pozostaje ci jeszcze nauczenie się podstaw teorii grafiki komputerowej (macierze, shadery itp.) oraz poznanie jakieś biblioteki, np. multiplatformowego OpenGL.
  2. We wszystkich przypadkach C++ nada się do grafiki 3D. Przecież jest to język uniwersalny. Niestety za wydajność płacimy dość skomplikowaną składnią, brakiem zabezpieczeń i koniecznością kompilowania kodu na każdą platformę oddzielnie. Poza tym (jeśli ci to nie przeszkadza) język ten jest idealny do wydajnego kodu każdego zastosowania.
  3. Chodzi ci o tworzenie modeli do twoich aplikacji? Może to być cokolwiek, ważne, abyś czuł się odpowiednio dobrze w tym narzędziu. Twój program ma jedynie zczytywać informacje na temat modeli z jakiś popularnych formatów. Na początek możesz wykorzystać .obj.
  4. Jak ci wygodniej. Jeśli sam nie znasz powodu przesiadki na C#, to się na niego nie przesiadaj — proste.

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 414 wizyt
pytanie zadane 2 maja 2017 w PHP przez JokerJESUS Użytkownik (750 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 524 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez maucinkali Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 437 wizyt
pytanie zadane 9 lutego 2018 w Inne języki przez Milesq Nałogowiec (32,020 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,079 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...