Witam,
Zastanawiam sie jak moge rozwiazac problem wybrania 1 postaci z 5 mozliwych.
1) Uzycie bazy danych, pobieram wybor gracza i laduje statystyki, eq itd z bazy danych, i pozwalam mu grac
2) Bez uzycia bazy danych, wybieramy postac i gramy nia, tylko, ze tu pojawia sie problem. Jezeli gracz wybierze ta postac, to musze wybrac ten scenariusz gry, to znaczy. Gdy gracz wscisnie w to zmieniam dla danej klasy wapolrzedne, ale zostaja mi jeszcze 4 ify.
Pytanie:
Jak mozna to rozwiazac, zeby ominac te 4 ify? Czyli wybieram postac i gram nia, ale nie musze pisac ifow dla pozostalych 4 postaci.
Pseudokod:
std::cin>>komenda;
If (komenda=="w"||komenda=="W"){
If(postac==1){
//I tu zwiekszamy x w klasie postaci 1
}else if (postac==2){
//I tu to samo ale w klasie postaci 2
}
I tu pojawia inny problem, a mianowicie jak uniknac zmiennych globalnych, przy rozbijaniu projektu na pliki, bo przeciez musze przchowywac wybor postaci przez zycie "calego" projektu?
Pozdrawiam i zycze milego wieczoru DC
EDIT::
Jezeli, ktos czegos nie zrozumial, to prosze napisac sprobuje opisac ten problem inaczej