• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

zliczanie liczb pierwszych w przedziale

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,682 wizyt
pytanie zadane 7 listopada 2017 w C i C++ przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam

Jestem studentem informatyki. Ostatnio na zajęciach otrzymałem zadanie , w którym mam wyświetlić ile liczb pierwszych jest w przedziale od 2 do n. Niestety dopiero się uczę programować i nie wiem jak sobie poradzić z tym zadaniem.Wiem, że mogę zrobić to za pomocą pętli for   i algorytmu sito Eratostenesa ale nie wiem jak to potem dodać do siebie  i jak to wszystko zapisać w programie , żeby mi wyświetliło liczbę liczb pierwszych w tym przedziale .Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć najlepiej krok po krok jak sobie z tym poradzić.Dodam jeszcze że nie mogę używać tablic i program ma być w języku c.Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź

komentarz 7 listopada 2017 przez niezalogowany

Kod?

nie mogę używać tablic

Kto ci zabrania? Przy tym algorytmie musisz jest wybitnie mocno zalecane użycie tablicy.

komentarz 7 listopada 2017 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

chodzi mi o to że na zajęciach nie mieliśmy jeszcze tablic i wykładowca może się czepiać.A jak to zrobić inaczej?

komentarz 7 listopada 2017 przez niezalogowany

wykładowca może się czepiać

Albo ucieszy się, że jego student wykazał trochę chęci i zagłębił się w temat.

Nie wiem, jak to zrobić bez tablic, ale na pewno się da.

Jeżeli koniecznie chcesz to robić bez tablic, to użyj innego algorytmu, na angielskiej wiki jest pseudokod: https://en.wikipedia.org/wiki/Primality_test

A pierwsze n liczb z danego przedziału wygenerujesz pętlą.

komentarz 7 listopada 2017 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)