• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

liczenie średniej do bez podawania liczby ocen

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,732 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2017 w C i C++ przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam 

Jestem studentem pierwszego roku informatyki.Ostatnio na zajęciach otrzymałem zadanie o treści:

Napisz program liczacy srednia ocen. Program prosi o podawanie kolejnych ocen, nie pytając o ich liczbę. Wpisywanie ocen kończy się po podaniu oceny 0 (zero). Po zakończeniu 
wpisywania ocen należny wyświetlić średnią z podanych ocen. Za  pomocą pętli while udało mi się  zrobić , żeby program pytał mnie o oceny aż do momentu podania oceny zero.Nie wiem jak teraz zliczyć średnią z podanych ocen.Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć jak najprościej?.Dodam jeszcze , że program muszę napisać w języku C a nie c++.Proszę o

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(void)
{
   float ocena;
   while(ocena !=0)
   {
       printf("Podaj oceny: ");
       scanf("%f",&ocena);
   }
    return (0);
}

szybką odpowiedz.

Pozdrawiam 

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 5 listopada 2017 przez jankustosz1 Nałogowiec (35,880 p.)
wybrane 5 listopada 2017 przez mn130496
 
Najlepsza
Na starcie nie wiadomo co siedzi w tej zmiennej ocena. Może to być 0 może nie być. Jeżeli byłoby to 0 to zauważ że nawet nie wejdzie do pętli.

Jeżeli chcesz policzyć średnią to musisz zrobić jakąś zmienna licznik i z każdym obiegiem pętli ją inkrementować, oraz zrobić zmienną suma. Potem tylko wypiszesz iloraz.
komentarz 5 listopada 2017 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
ok a a możesz mi powiedzieć jak to zrobić bonie mogę tego zrozumieć
komentarz 5 listopada 2017 przez jankustosz1 Nałogowiec (35,880 p.)
Powiedz konkretnie czego nie rozumiesz.
komentarz 5 listopada 2017 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)