• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie gier 2d.

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
593 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2017 w C i C++ przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
Jaką bibliotekę wybrać na początek tworzenia gier 2d Allegro 4.2.3 czy SFML 2.0?

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 listopada 2017 przez obl Maniak (51,280 p.)
Też uważam, że SFML jest najlepszym wyborem ze względu na dość rozbudowaną dokumentację i dużą liczbę poradników dostępnych w internecie na temat tej biblioteki.
komentarz 4 listopada 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
A twoim zdaniem lepiej jest robić gry z SFML i Box2D ( Bilioteka od grawitacji ) czy na silniku?
+1 głos
odpowiedź 4 listopada 2017 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)

Witaj!

Również moim zdaniem biblioteka SFML będzie najlepszym wyborem jeżeli chodzi o tworzenie jakichkolwiek gier 2D. Jest ona bardzo rozbudowana i ,,przyjazna" o ile mogę się tak wyrazić. Dużym plusem tej biblioteki jest jej dokumentacja i poradniki, które znajdziesz na oficjalnej stronie SFML.

komentarz 4 listopada 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Ale lepiej chyba, gdyby przesiadł się na silnik. Bo jak che stworzyć platformówkę to będzie musiał dograć BoX2D a ja przynajmniej nie znalazłem to tego dobrej dokumentacji.
0 głosów
odpowiedź 4 listopada 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
SFML, jest więcej poradników i jest łatwiejszy. Ale jeżeli nie chcesz się potem bawić z grawitacją to z polecam tobie nauczyć się Unity.
komentarz 4 listopada 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Jezeli chodzi o Unity, to jest maly problem z wydaniem gry, w C++.
komentarz 4 listopada 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Z Unity dałem przykład, w Unrealu piszę się chyba w c++.
komentarz 4 listopada 2017 przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
Ale mi chodzi o to która biblioteka jest łatwiejsza w obsłudze na początek, np do napisania jakiejś platformówki 2d z jednym poziomem, po prostu chodzi mi o podstawy, przecież nie napisze gry kiedy nie wiem jak to zrobić.
komentarz 4 listopada 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
SFML, ale w SFML niema grawitacji i też kiedyś chciałem zrobić platformówkę, ale w moim przypadku jak wgrywałem ją do C::B i jak kompilowałem kod to za każdym razem był error więc by sobie nie truć życia przesiadłem się na silnik.

 

PS. Ale jak chcesz programować (np. platformówki) w SFML to naucz się jeszcze Box2D.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 258 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 233 wizyt
pytanie zadane 20 listopada 2017 w Android, Swift, Symbian przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
+1 głos
0 odpowiedzi 825 wizyt

92,455 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...