• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Potoki i Bash - Zadania na studia

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
380 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2017 w Systemy operacyjne, programy przez klosik1997 Nowicjusz (120 p.)

Witam jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o linuxa, starałem się zrobić zadania sam lecz od poniedziałku udało mi się zrobić tylko jedno z trzech. Liczę na jakieś konkretne wskazówki bo sam wiem jakich muszę użyć poleceń, jednak nie wychodzi.

Zadanie 1.  Tego nie ogarniam wgl, jak ma wyglądać ten skrypt?

Zaimplementuj skrypt ubij.sh, który zakończy działanie wszystkich procesów o zadanej nazwie.

Przykład wywołania:

./ubij.sh loop.sh

Zadanie 2.  Tutaj doszedłem o tego: zcat plwiki.txt.gz| sort | uniq -c | sort -r ale wyswietla mi pierw cale linijki a nastepnie ostatnie slowa ze zdan. Czy wie ktos jak to poprawić?

Zaimplementuj skrypt freq.sh, który dla tekstu przekazanego na wejściu zwróci na wyjściu listę frekwencyjną, tj. dla każdego słowa w tekście wypisze liczbę jego wystąpień.

Wyjście powinno składać się z par postaci

 

slowo 234
nastepneslowo 211
kolejneslowo 201

Słowa powinny zostać posortowane w kolejności od największej do najmniejszej liczby wystąpień.

Przetestuj działanie skryptu na plwiki.txt.gz.

Na potrzeby tego zadania należy przyjąć, że słowem jest dowolny ciąg znaków złożony z liter.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 listopada 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
komentarz 2 listopada 2017 przez klosik1997 Nowicjusz (120 p.)
W pierwszym ma być skrypt więc raczej pgrep nie pasuje.
komentarz 2 listopada 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)