• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Code Blocks - żadna zmiana w kodzie nie zostaje zapisana, program nie chce się uruchomić.

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
1,055 wizyt
pytanie zadane 27 października 2017 w C i C++ przez darco Nowicjusz (180 p.)
Witam,

Błąd, który wyskakuje po wprowadzeniu jakichkolwiek zmian w kodzie i próbie jego uruchomienia ma postać:

"File C:\Program Files (x86)\pierwszy\main.cpp could not be saved..."

Gdy zamykam okno z podanym błędem pojawia się ono jeszcze dwukrotnie po czym pojawia się konsola ze standardowym programem "Hello world!"

Jestem całkowicie początkującą osobą jeśli chodzi o programowanie i dopiero zacząłem naukę od C++ korzystając z filmów Pana M. Zelenta.

Dodam, że korzystam z systemu Windows7 i pobrałem instalkę programu ze strony Code Blocks'a (dokładnie wybrałem plik codeblocks-16.01mingw-setup.exe).

Próbowałem znaleźć podobny problem także tu na forum ale bezskutecznie.

Dzięki za każdą pomoc.

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 27 października 2017 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
wybrane 28 października 2017 przez darco
 
Najlepsza

File C:\Program Files (x86)\pierwszy\main.cpp could not be saved

Czemu umieszczasz kod w Program Files? To niemal na pewno problem z uprawnieniami. Wybierz jakąś bardziej typową lokalizację - pulpit/kod, C:/kod, dokumenty/kod.

+1 głos
odpowiedź 27 października 2017 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
Wybór Program Files nie był najlepszym pomysłem co do wyboru miejsca zapisania. Powinieneś stworzyć sobie jakiś folder poświęcony programowaniu i umieszczać tam wszystkie swoje projekty. Zapewniam cię, że to zdecydowanie ułatwia pracę i szybkie odnajdywanie projektów. A co do problemu to tak jak napisał adrian17. Najprawdopodobniej wystąpił problem z uprawnieniami.
komentarz 28 października 2017 przez darco Nowicjusz (180 p.)
Dzięki problem rozwiązany :)