• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Język c sprawdzenie kodu

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
654 wizyt
pytanie zadane 27 października 2017 w C i C++ przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam

Jestem studentem pierwszego roku studiów informatycznych.Ostatnio na zajęciach z Programowania otrzymałem 

zadanie o treści: Odczytaj dwie liczby calkowite a i b. wypisz na ekranie wszystkie liczby nieparzyste
w kolejnosci malejacej z przedzialu <a,b>.rozwiązałem to zadanie ale nie jestem pewny czy tak może być to zrobione.Czy ktoś może mi sprawdzić to zadanie i ewentualnie podpowiedzieć co miałbym zmienić?.Pozdrawiam

​​​#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(void)
{
    int a;
    int b;
    int i;
    printf("Podaj liczbe calkowita z dolnego przedzialu a: ");
    scanf("%d",&a);
    printf("Podaj liczbe calkowita z gurnego przedzialu b:  ");
    scanf("%d",&b);
    for(i=b; i>=a; i--)
    {
        if(i%2!=0)
        printf(" %d \n\n",i);
    }
    system("pause");
    return (0);
}

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 27 października 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
wybrane 27 października 2017 przez mn130496
 
Najlepsza
  1. Popraw "gurnego" na "górnego".
  2. Wywołanie system("pause") nie jest rozwiązaniem multiplatformowym, ale ujdzie.
  3. Radziłbym napisać return 0, bez nawiasów.
komentarz 27 października 2017 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

ok dzięki za pomoc.Pozdrawiam

1
komentarz 27 października 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Proszę, weź zamień to system("pause") na jakiegoś getchara. angel

1
komentarz 27 października 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)

Nie wiem, czy wtedy nie byłoby problemów z pozostałościami w postaci białych znaków w strumieniu, ale dwa wywołania getchar powinny dać radę smiley

0 głosów
odpowiedź 27 października 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)