Witam wszystkich ostatnio walczę z proceduralnie generowanym terenem i mam kilka pytań. Pracuje nas planszą świata 2D. Obecnie korzystam z szumu otrzymanego za pomocą połączenia z sobą dwóch szumów perlina. Mój wynik pracy przedstawia się następująco :
Na początku tworze szum na podstawie niego określam gdzie powinien być piasek, woda i trawa. Następnym krokiem jest rozjaśnienie szumu i nałożenie go jako cień co wygląda nie za ciekawie. Chciałbym stworzyć fajny cień który pokazywał by wypukłość za pomocą "oświetlenia" z prawej lub lewej strony tak aby jedna strona górki była jasna a druga strona posiadała już cień nie wiem jak to wyliczyć aby wyglądało dobrze ?
Dodatkowo mam dwa pytania. Jak najlepiej wygenerować proceduralnie tereny "zamknięte". Chodzi mi o takie tereny gdzie będą one zakończone z każdej strony czy to oceanem lub wielkim pasmem górskim. Najprostszym przykładem wydaje się być wyspa wydaje mi sie ze wystarczy na mape wysokości nałożyć koło z gradientem lecz co z innymi zakończeniami terenu jak pasma górskie występujące w różnych proporcjach łącznie z morzem lub oceanem ?
Zastanawiam się też jakie są różnice miedzy szumem perlina a szumem simplex ? Który najlepiej wykorzystywać ? Jak dużo tych szumów na siebie nałożyć aby mieć odpowiednio zróżnicowaną mapę wysokości ?