• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kali Linux w VirtualBox'ie - problem z internetem

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
1,796 wizyt
pytanie zadane 22 października 2017 w Systemy operacyjne, programy przez mmpat Nowicjusz (190 p.)
Szukałem rozwiązań na forach, nich nie znalazłem, a jestem w tym temacie zielony.

Zainstalowałem Kali Linux na VirtualBox'ie. Podczas instalacji nie udało się połączyć z żadnym serwerem lustrzanym, więc w końcu musiałem zainstalować bez. Teraz, korzystając z niego, nie mogę połączyć się z internetem, a do tego mam wrażenie, że brakuje mi tych pakietów, których nie mogłem pobrać przez wspomniany problem. Między innymi, nie mogę otworzyć plików z rozszerzeniem .sh. Wszystko to robię na potrzeby zajęć na studiach, a wcześniej nie miałem styczności z linuxem, więc proszę tu o pomoc.

Co zrobić, aby mieć ten internet na Linuxie w VB? Jak doinstalować brakujące pakiety?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 22 października 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Na studiach serio wymagają, żeby początkujący musiał korzystać z Kali? Jeśli nie, to sugeruję zmienić ją, np. na Linux Mint.

Jakie masz ustawienia sieci w VirtualBoxie? Co wyświetla Ci się po wpisaniu ifconfig w terminalu?
komentarz 22 października 2017 przez mmpat Nowicjusz (190 p.)
edycja 22 października 2017 przez mmpat
...
A w VB mam mostkową karte sieciową, Tryb nasłuchiwania: pozwalaj wszystkim i zaznaczone Kabel podłączony. A komputer łączę przez wi-fi, jeśli ma to znaczenie.
komentarz 22 października 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Hmm, mi VBox z kartą ustawioną na NAT (sprawdź w ustawieniach maszyny, czy tak masz ustawione) dawał adres z podsieci, jak dobfze pamiętam, 10.0.2.0. Zmieniałeś coś w ustawieniach maszyny? Albo ustawiłeś statycznie interfejs w systemie?