• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rozwiązywanie równań

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
574 wizyt
pytanie zadane 20 października 2017 w Matematyka, fizyka, logika przez Piotrek32 Obywatel (1,610 p.)
Siema, jak rozwiązuje się w programowaniu równania z niewiadomymi? Chodzi o taki ogólny sposób, jak np oznaczyć niewiadomą(zmienna, tablica?). Z góry dzięki za pomoc

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 21 października 2017 przez Aleksander Januszews Gaduła (3,790 p.)
wybrane 21 października 2017 przez Piotrek32
 
Najlepsza
Komputer liczy inaczej niż ludzie. Poszukaj w google o metodzie bisekcji (równego podziału) i innych metodach numerycznych
0 głosów
odpowiedź 21 października 2017 przez obl Maniak (51,310 p.)
Jeżeli masz jakieś równanie np x + x^2 + 1 = 2 to po przekształceniu masz x + x^2 -1 = 0 więc szukasz takich x dla których x + x^2 - 1 = 0. Innymi słowy poszukaj algorytmów znajdujących miejsca zerowe funkcji.
–1 głos
odpowiedź 20 października 2017 przez shotokan Nałogowiec (39,680 p.)
Tak samo jak w matematyce, przy czym za niewiadomą podstawiasz jakąś zmienną. Oczywiście jakiegoś ogólnego sposobu nie ma, bo to zależy od rodzaju równania (a tego jest kilka).
komentarz 20 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,110 p.)
Nie tak samo. W matematyce jest wszystko piękne i proste, a w Informatyce, musisz już stosować odpowiednie biblioteki, które ci korygują błędy, albo samemu takowe pisać.
komentarz 20 października 2017 przez shotokan Nałogowiec (39,680 p.)
Nie powiedziałbym, że jest tak ładne i proste... zresztą nieważne. Pytanie było odnośnie rozwiązywania równań a sposób dojścia do rozwiązania jest taki sam jak w matematyce, wiec nie rozumiem o co Ci chodzi, np. aby rozwiązać proste równania kwadratowe liczy się deltę, potem warunki czy >, < lub = 0 itd. W programowaniu matematyka jest taka sama jak w matematyce, dalej trzeba przekształcać wzory, sprawdzać warunki, stosować pewne metody itp. Oczywiście są też przypadki, które można rozwiązać na kilka sposobów, ale cały czas postępujemy według pewnego wzorca/algorytmu. Nie ma złotego środka.
komentarz 21 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,110 p.)
#include<iostream>
#include <iomanip>
using namespace std;

int main()
{
	double a,b;
	cout<<setprecision(0)<<fixed;
	cin>>a>>b;
	cout<<(a-b)*(a+b)<<endl;//Przypadek 1
	cout<<(a*a)-(b*b);      //Przypadek 2
	return 1;
}

Czy twoim zdaniem zawsze Przypadek 1, będzie równy Przypadkowi 2? Przecież operujemy na tych samych typach, danych, a z matematycznego punktu widzenia a^2 - b^2 = (a+b)(a-b).

PS: To akurat prosty przykład, ale do liczenia pozycji obiektów, czyli liczenia macierzy oraz innych rzeczy, to już ma duży wpływ i jak ktoś bezmyślnie robi to tak, jak na kartce papieru no to się zdziwić może.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 308 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2016 w C i C++ przez szejmys Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 429 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w Matematyka, fizyka, logika przez Naylan Nowicjusz (190 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 227 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2022 w Matematyka, fizyka, logika przez aster888 Nowicjusz (120 p.)

91,278 zapytań

139,942 odpowiedzi

315,130 komentarzy

60,722 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...