• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pamieć RAM a rejestry w CPU - różnica

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,024 wizyt
pytanie zadane 17 października 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Hej, mam dzisiaj bardzo proste pytanie. Chociaż coś tam programuje to bardzo nie wiele wiem o budowie komputera.

Jestem w pierwszej klasie Technikum informatycznego i uczę się do sprawdzianu z SO (teorii systemów operacyjnych). W sumie wiedziałem już wcześnie że procesor składa się z: ALU, CU i ... no właśnie, rejestrów. Zawsze myślałem że rejestry to po prostu podstawowe "szufladki" pamięci RAM. Teraz jednak wiem że pamięci to zupełnie inny element składający się na architekturę komputera. Czym właściwie różnią się rejestry od pamięci ulotnej (czyli ram) ? Przecież razem mieszczą w sobie wyniki obliczeń, jakieś tymczasowe dane do przetworzenia itd... Wiem że pytanie jest proste oraz że tego nie powinno być na teście ale interesuję mnie to. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
komentarz 17 października 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Nie, że coś, ale zacytuję twój profil:

Ulubione technologie: Cpp ,ASM

Skoro tak, to chyba powinieneś wiedzieć co to rejestry? laugh

komentarz 17 października 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
jak ASM? Pierwszy raz to widzę...
komentarz 17 października 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Ja Ci tam tego nie wypisywałem. smiley

komentarz 17 października 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

serio, musiałem być jakoś senny że to dałemfrownMoże kiedy zakładałem konto jakiś czas temu to myślałem że będę się uczyć Assemblera ale ostatecznie z tego zrezygnowałem

komentarz 17 października 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)