• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy da się robić zaawansowane gry w C++?

Object Storage Arubacloud
–4 głosów
2,916 wizyt
pytanie zadane 12 października 2017 w C i C++ przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
Witam Zastanawiałem się właśnie czy w c++ da się zrobić grę taką trochę zaawansowaną (CS 1.6) i co do tego potrzeba czy sam kompilator (ja mam Dev C++ 5.9) czy jakieś środowisko graficzne do tego.
2
komentarz 12 października 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Polecam zawsze wpisać swoje pytanie w google. Po Polsku i po Angielsku. W 99% przypadków, temat był już poruszany.
1
komentarz 12 października 2017 przez niezalogowany
Dev'a ciężko nazwać (dobrym) środowiskiem :P

Btw 90% większych gier to CPP, patrz Wiedźmin, gry pod UE, CryEngine, ...
komentarz 12 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Skąd masz informacje, że Wiedźmina pisano w C++ ?
komentarz 12 października 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
@NowyUrzydgownig a w czym innym? :P http://en.cdprojektred.com/jobs/senior-engine-programmer/
komentarz 12 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Z tego co wiem stworzyli własny silnik w którym pracowali, nie wiem jak z 3, ale w 2 mieli swój własny język, nie wiem na czym był on bazowany.
komentarz 12 października 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Pewnie chodzi ci o WitcherScript (chyba tak to nazwali) - jakiś ich autorski język skryptowy używany z RedEngine. Jakaś część gamepleju była w tym pisana, ale podstawa (silnik) to c++. Rozumiem, że WitcherScript jest interpretowany przez ich silnik więc... c++.
komentarz 12 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Tak, ale nie mówimy o tym w czym napisali silnik.
komentarz 12 października 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Tyle, że na silniku opiera się cała gra
komentarz 12 października 2017 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
Każdy duży silnik będzie pisany w C++. Natomiast to jakiego języka będzie się używało to już co innego. Unity został napisany w C++, a oferuje pisanie w wielu językach, również IDE Microsoftu VS zostało napisane w C++.

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 12 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Zakładam, że umiesz programować łącznie z programowaniem obiektowym. Możesz pisać w C++ i opengl, ale to jest trudne i byś musiał bardzo dużo czasu poświęcić, żeby napisać silnik. Jeśli chcesz zająć się samą grą to Unity3D będzie dobrym wyborem. Ale... nie zaczynaj od takiego projektu, bo i tak go porzucisz. Jaką początkujący rób coś małego. Skoro programujesz w C++ to możesz pisać proste gry 2D w SFML

P.S: dev-c++ jest podobno stary. Od siebie polecam Visual Studio albo CLion(możesz dostać jak wyślesz im legitymacje)
komentarz 13 października 2017 przez Ghost Bywalec (2,930 p.)
Co do CLion nie zawsze trzeba wysyłać legitymacji, ja podałem tylko maila z uczelni i dostałem.
0 głosów
odpowiedź 12 października 2017 przez m4sk1n Pasjonat (16,750 p.)
Temat był wiele razy poruszany, ale ponieważ to nie elektroda, dodam że tak, jest to możliwe, ale polecam zmienić IDE.

Znajdź jakiś silnik, który chcesz opanować. Upewnij się, że najpierw znasz wystarczająco C++. Samo obejrzenie kursów Zelenta nie wystarczy… ;)
komentarz 12 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Wygoogluj sobie: instalacja sfml czy coś takiego i zobaczysz co masz zrobić dalej. Ale, jeśli nie wiesz co oznaczają terminy takie jak: klasa, funkcja, zmienna, stała, statyczna, przeładowanie, dziedziczenie, argumenty, polimorfizm, metoda czysto wirtualna to przerób jakąś książkę lub kurs.
komentarz 13 października 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
1. Zmirn DeV c++, bo przeluszcza kod, ktory nie dziala w imnych kompilatorach, jest po prostu stary.

2. W Unity pisze, zr mozesz pisac w C#? To przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem :)

3. Jezeli potrafisz obiektose pidejscie, to SFML bedzie dobrym wyborem :). Pozniej mozesz zaczac z unrealEngine, az w koncu wpadniezs na duzy projekt z wlasnym silnikiem
komentarz 13 października 2017 przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
Teraz jestem przy 9 odcinku kursu C++  a jeżeli chciałbym zrobić Snake to oprucz konsoli w czym mogę go napisać?
komentarz 13 października 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Snake raczej w konsoli, mozesz stworzyc extra okno, menu itd jesli chcesz. Nie wiem, czy 9 odcinrk straczy do zaawansowanych gier, tymbardziej matematyka i fizyka, jesli chcialbys pisac silnik pod wlasna gre :)
komentarz 13 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Dokończ na razie cały kurs razem z obiektowym
0 głosów
odpowiedź 13 października 2017 przez tasmA Początkujący (300 p.)
Jak już wyżej wspomniano tworzenie gry od podstaw jest trudnym i czasochłonnym zadaniem. Podstawą jest silnik graficzny i fizyczny,
dalej jest tworzenie mechaniki, asset'ów oraz samej koncepcji gry. Aby stworzyć silnik graficzny musisz dobrze znać matematykę oraz wiedzieć ja renderowana jest grafika (wierzchołki, tesalacja i inne trudne słowa). Zacznij od podsumowania co umiesz (zakładam że w C++ to ty śpiewasz) lub co możesz opanować np. OpenGL lub DirectX.

Jeżeli stwierdzisz że to jednak za dużo to poczytaj o gotowych silnikach jak wspomniany Unity3d lub Unreal Engine (wyjorzystuje C++).

Powodzenia ;)
komentarz 13 października 2017 przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
Dobrze to już wiem dokończe kurs i potem pomyślę o tworzeniu gier

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 667 wizyt
pytanie zadane 13 lipca 2019 w Systemy operacyjne, programy przez Tomasz Kolk Użytkownik (750 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 152 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 278 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,554 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...