• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pyglet - Levele

Object Storage Arubacloud
0 głosów
441 wizyt
pytanie zadane 9 października 2017 w Python przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
zmienione kategorie 9 października 2017 przez criss
Witam. Robię grę 3d W Pythonie dokładniej na bibliotece pyglet i mam już pare cube-ów oraz obsługe poruszania się ale teraz zamierzałem zrobić menu oraz przejście z niego do level-a 1 ale nie wiem jak bo na internecie nie ma zadnych z tym związanych poradników. Jak mam zrobić żeby np. po wciśnięciu 1 pojawiła się obsługa ruchu oraz np. cube-y ?
komentarz 9 października 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
Chyba pomyliłeś kategorie.
komentarz 9 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Myślałeś chociaż przez chwilę nad tym? To nie jest tak, że masz poradnik jak zrobić każdą rzecz.
komentarz 10 października 2017 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
tak myślałem. i robiłem wiele rzeczy z pętlami while i wgl. ale nwm jak to zrobić
komentarz 10 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Pokaż kod
komentarz 11 października 2017 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
from pyglet.gl import *
from pyglet.window import key
import math
W,H=800,600
Lvl=0

class Model :
    def Texture(self,file):
        tex=pyglet.image.load(file).texture
        glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_NEAREST)
        glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_NEAREST)
        return pyglet.graphics.TextureGroup(tex)
    def __init__(self):
        self.Floor = self.Texture('Floor.png')
        self.L1 = self.Texture('Locker1.jpg')
        self.LM = self.Texture('LockerMain.jpg')
        self.LTAB = self.Texture('LockerTopAndBottom.jpg')
        self.Menu1 = self.Texture('Menu1.png')
        self.Menu2 = self.Texture('Menu2.png')
        self.Menu3 = self.Texture('Menu3.png')
        self.batch = pyglet.graphics.Batch()
        color1 = ('c3f', (0.2, 0.2, 0.2,) * 4)
        Tex = ('t2f', (0,0,1,0,1,1,0,1))
        x, y, z = 0, 0, -1
        X, Y, Z = x + 1, y + 1, z + 1

        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.L1,('v3f',(x,y,z, x,y,Z, x,Y+1.5,Z, x,Y+1.5,z)),Tex)#Left
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.L1,('v3f',(X,y,Z, X,y,z, X,Y+1.5,z, X,Y+1.5,Z)),Tex)#Right
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.LTAB,('v3f',(x,y+0.01,z, X,y+0.01,z, X,y+0.01,Z, x,y+0.01,Z)),Tex)#Bottom
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.LTAB,('v3f',(x,Y+0.5,z, X,Y+0.5,z, X,Y+0.5,Z, x,Y+0.5,Z)),Tex)#Shelf
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.LTAB,('v3f',(x,Y+1.5,Z, X,Y+1.5,Z, X,Y+1.5,z, x,Y+1.5,z)),Tex)#Top
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.L1,('v3f',(X,y,z, x,y,z, x,Y+1.5,z, X,Y+1.5,z)),Tex)#Back
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.LM,('v3f',(X+0.5,y,Z+0.9, X,y,Z, X,Y+1.5,Z, X+0.5,Y+1.5,Z+0.9)),Tex)#Front

        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.Floor,('v3f',(x-100,0,z-100, X+100,0,z-100, X+100,0,Z+100, x-100,0,Z+100)),Tex)#Floor
        self.batch.add(4,GL_QUADS,None,('v3f',(X+100,y,z-0.1, x-100,y,z-0.1, x-100,Y+1.5,z-0.1, X+100,Y+1.5,z-0.1)),color1)#Back
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.Menu1,('v3f',(x,1.9,Z-0.1, X,1.9,Z-0.1, X,2.1,Z-0.1, x,2.1,Z-0.1)),Tex)#New Game
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.Menu2,('v3f',(x,1.7,Z-0.1, X,1.7,Z-0.1, X,1.9,Z-0.1, x,1.9,Z-0.1)),Tex)#Options
        self.batch.add(4,GL_QUADS,self.Menu3,('v3f',(x,1.5,Z-0.1, X,1.5,Z-0.1, X,1.7,Z-0.1, x,1.7,Z-0.1)),Tex)#QuitGame
    def draw(self):

        self.batch.draw()

class Player:
    def __init__(self,pos=(0,0,0),rot=(0,0)):
        self.pos = list(pos)
        self.rot = list(rot)

    def mouse_motion(self,dx,dy):

        dx/=8; dy/=8; self.rot[0] += dy; self.rot[1] -=dx
        if self.rot[0]>90: self.rot[0]=90
        elif self.rot[0]<-90: self.rot[0]=-90

    def update(self,dt,keys):
        s =dt*10

        rotY = -self.rot[1]/180*math.pi
        dx,dz=s*math.sin(rotY),s*math.cos(rotY)
        if keys[key.W]: self.pos[0]+= dx; self.pos[2] -= dz
        if keys[key.S]: self.pos[0]-= dx; self.pos[2] += dz
        if keys[key.A]: self.pos[0]-= dz; self.pos[2] -= dx
        if keys[key.D]: self.pos[0]+= dz; self.pos[2] += dx
        if keys[key.LSHIFT]: self.pos[1]-=s
        if keys[key.SPACE]: self.pos[1]+=s
        if self.pos[1]<=1.4: self.pos[1]+=s

class Window(pyglet.window.Window):

    def push(self,pos,rot): glPushMatrix(); glRotatef(-rot[0],1,0,0); glRotatef(-rot[1],0,1,0); glTranslatef(-pos[0],-pos[1],-pos[2],)
    def Projection(self): glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity()
    def Model(self): glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity()
    def set2d(self):self.Projection();gluOrtho2D(0,self.width,0,self.height); self.Model()
    def set3d(self):self.Projection();gluPerspective(70,self.width/self.height,0.05,1000);self.Model()


    def setLock(self,state): self.lock = state; self.set_exclusive_mouse(state)

    lock = False;mouse_lock = property(lambda self:self.lock,setLock)
    def __init__(self,*args,**kwargs):
        super().__init__(*args,**kwargs)
        self.set_minimum_size(400,200)
        self.keys = key.KeyStateHandler()
        self.push_handlers(self.keys)
        pyglet.clock.schedule(self.update)
        self.model = Model()
        self.player = Player((0.5,1.3,2),(0,0))

    def on_mouse_motion(self,x,y,dx,dy):

        if self.mouse_lock: self.player.mouse_motion(dx,dy)

    def on_key_press(self,KEY,MOD):
        if KEY == key.ESCAPE: self.close()
        elif KEY == key.E: self.mouse_lock = not self.mouse_lock


    def update(self,dt):
        self.player.update(dt,self.keys)

    def on_draw(self):

        self.clear()
        label.draw()
        self.set3d()
        self.push(self.player.pos,self.player.rot)
        self.model.draw()
        glPopMatrix()

if __name__ == '__main__':
    window = Window(width=W,height=H,caption='The True Nightmare',resizable=True)
    label = pyglet.text.Label('New Game', font_name='Times New Roman', font_size=36, x=window.width // 2,y=window.height // 2, anchor_x='center', anchor_y='center')

    pyglet.gl.glClearColor(0.5,0.7,1,1)
    glEnable(GL_DEPTH_TEST)
    pyglet.app.run()
komentarz 11 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
komentarz 14 października 2017 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
niestety nie rozumiem tego :/ masz coś jeszcze ?
komentarz 14 października 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Na pewno rozumiesz każdą linie tego swojego kodu i znasz pythona?
komentarz 28 listopada 2017 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
tak

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 1,224 wizyt
pytanie zadane 30 września 2017 w Python przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,085 wizyt
pytanie zadane 22 września 2017 w Python przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 299 wizyt
pytanie zadane 8 sierpnia 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)

92,565 zapytań

141,416 odpowiedzi

319,598 komentarzy

61,948 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...