Witam.
Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie działania głównej pętli:
while(GetMessage(&msg, NULL, 0, 0) > 0) {
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
W programie:
#include <windows.h>
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hwnd, UINT Message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {
switch(Message) {
case WM_DESTROY: {
PostQuitMessage(0);
break;
}
default:
return DefWindowProc(hwnd, Message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow) {
WNDCLASSEX wc;
HWND hwnd;
MSG msg;
memset(&wc,0,sizeof(wc));
wc.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX);
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
wc.hbrBackground = (HBRUSH)(COLOR_WINDOW+1);
wc.lpszClassName = "WindowClass";
wc.hIcon = LoadIcon(NULL, IDI_APPLICATION);
wc.hIconSm = LoadIcon(NULL, IDI_APPLICATION);
if(!RegisterClassEx(&wc)) {
MessageBox(NULL, "Window Registration Failed!","Error!",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
return 0;
}
hwnd = CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE,"WindowClass","FrameRateTest",WS_VISIBLE|WS_OVERLAPPEDWINDOW,
CW_USEDEFAULT,
CW_USEDEFAULT,
640,
480,
NULL,NULL,hInstance,NULL);
if(hwnd == NULL) {
MessageBox(NULL, "Window Creation Failed!","Error!",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
return 0;
}
while(GetMessage(&msg, NULL, 0, 0) > 0) {
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
return msg.wParam;
}
Jak sprawić aby pętla była wykonywana na okrągło z przerwą w milisekundach z pomocą np funkcji Sleep(). Chodzi mi o to, że wcześniej wspomniana pętla wykonywana jest tylko gdy wykonywana jest jakaś czynność (aktywność urzytkownika). Dlaczego gdy funkcja jest wykonywana na okrągło np. while(true) program nie odpowiada?