• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kali Linux - początek przygody i 3 problemy

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,975 wizyt
pytanie zadane 3 października 2017 w Bezpieczeństwo, hacking przez texdice Nowicjusz (140 p.)

Witam wszystkich pasjonatów informatyki!

Jestem początkującym użytkownikiem Kali Linux i napotkałem kilka problemów, na które nie potrafię znaleźć rozwiązania mimo dziesiątek zapytań wysłanych do wujka Google'a. 

Walczę z tym systemem od kilku ładnych tygodni na wirtualnej maszynie Virtual Box, zainstalowanej na Windows 7. 

Początkowo nie umiałem Kali'ego w ogóle zainstalować. Pobrałem wersję 32 bitową (64 bity od razu wysyłały komunikat o braku możliwości instalacji) z kali.org.  Mimo instrukcji, które czytałem i oglądałem w internecie pojawiał się czarny ekran i instalacja się kończyła. Raz udało się jej dojść do mniej więcej połowy i dopiero tam, po pół godziny oglądania zastygłego paska postępu, zrezygnowałem... 

Po kilku próbach zacząłem szukać rozwiązań i natknąłem się na wersję, którą wystarczy zaimportować do VBoxa. Z tą wersją poszło trochę łatwiej, ale nie bez problemów. Trzeba było włączyć wirtualizację w procesorze w Biosie. Przynajmniej w tym przypadku maszyna poinformowała mnie, wyskakującym błędem, o co jej chodzi ;) O dziwo pomogło to również w instalacji pierwszej pobranej przeze mnie dystrybucji (dla pewności wyłączyłem też USB, bo taki komunikat też się pojawiał). Jeden problem rozwiązany, Kali zainstalowany.