• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Studia informatyczne czy samodzielna nauka?

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
1,264 wizyt
pytanie zadane 23 września 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez abyss Nowicjusz (180 p.)
edycja 23 września 2017 przez abyss

Jestem samoukiem. Znam od praktycznej strony: Java SE, C#, linux (również komendy) 

oraz podstawy html, css, javascript i mySQL.

Przedmioty na studiach informatycznych mnie nie interesują... bo albo już coś umiem albo nie wiąże z tym swojej kariery zawodowej. Na studia stacjonarne nie chce iść. Natomiast na niestacjonarnych(zaocznych) musiałbym poświęcać czas na naukę na kolokwia/wejściówki/egzaminy, plus dodatkowo uczyć się programowania na własną rękę aby dostać jakiś staż/pracę. Więc więcej czasu zajęłoby mi znalezienie pracy... do tego poświęcone całe weekendy, od 8 do 20 godziny przez 3 lata - masa czasu, podczas którego mógłbym nauczyć się nowego frameworka lub zrobić sobie wycieczkę ;)

Chce pracować jako FullStack: html/css, javascript, nodeJS, angular lub jako Android developer, jeszcze nie wiem... bardziej podoba mi się android, ale jako front end/fullstack jest więcej pracy całkowicie zdalnej, a nie ukrywam że chciałbym pracować zdalnie.

Nie mówię, ze studia są złe czy coś, bo to także jakieś doświadczenie życiowe, ale ja osobiście nie widzę żadnych zalet studiów informatycznych, oczywiście poza możliwością odbycia stażu (małe wymagania).

W sumie nie wiem czego od was oczekuje... takie moje przemyślenia ;) może ktoś wyrazi swoje zdanie, logicznie argumentując.

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 23 września 2017 przez Łukasz Sendecki Początkujący (270 p.)
Jesteś zdecydowany, więc szukaj stażu, zaczep się gdzieś a później to już pójdzie jak będziesz dobrze pracował.
+3 głosów
odpowiedź 24 września 2017 przez mitsuukurinaa Bywalec (2,790 p.)