• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak efektywnie uczyć się angielskiego

Object Storage Arubacloud
–1 głos
1,471 wizyt
pytanie zadane 22 września 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Witam. W następnym roku zdaję maturę rozszerzoną z angielskiego i chciałem zapytać jak rozplanować naukę angielskiego. Pomijając szkołę (gdzie mam 1h angielskiego tygodniowo...) to w domu zaczynam korzystać z książki z gramatyką (tej od Arleny Witt). Wiem, że to nie wystarczy więc proszę o jakieś sposoby.

Czy wypełnianie arkuszów maturalnych ma sens ? Myślałem też aby regularnie pisać listy/maile/rozprawki etc. aby się wprawiać w wypowiedzi. Co myślicie ?

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 23 września 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
edycja 23 września 2017 przez jpacanowski

Nie znam się na maturalnym angielskim ani nigdy nie miałem z tym nic wspólnego. Domyślam się, że tam gramatyka jest na pierwszym miejscu i jest wszech najważniejsza, bo chodziłem do szkoły tyle lat i ciągle coś przepisywałem z tablicy, więc wiem.

Skoro zadałeś pytanie jak efektywnie uczyć się angielskiego, to polecam mniej gramatyki, a skupić się na inpucie (słuchanie, czytanie). Jak najwięcej słuchać i jak najwięcej czytać.

No a jeśli chodzi o naukę gramatyki, to tutaj masz jak to odpowiednio robić
https://www.youtube.com/watch?v=wB8mr4iViy0

Jak to A.J. Hoge mówi: "Learn with your ears, not with your eyes".

Jak urodzi ci się dziecko to też nie kupisz mu książki z gramatyką języka polskiego tylko najpierw przechodzi przez etap inputu :)

Polecam jego 7 reguł nauki języka angielskiego
https://www.youtube.com/playlist?list=PLvckz0aC6Uw0E75xE2Z0gzu9tA5D9M-Ks

Wiem, że tutaj zadałeś pytanie w kontekście matury, ale dla mnie język angielski to po prostu język angielski.