• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity - Wydajność gry.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,246 wizyt
pytanie zadane 17 września 2017 w OpenGL, Unity przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Witam! Co zrobić żeby gra na starych komputerach działała tak samo dobrze jak na nowych komputerach?

Pytam się ponieważ zauważyłem że na moim Macu gra działa dobrze ale już na 13 letnim PC gra już tak dobrze nie działa i jestem ciekawy czy można to jakoś skryptem przyśpieszyć i żeby nie było różnicy w grafice, chciałbym dodać że tworze grę FPS 3os.

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 17 września 2017 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
wybrane 17 września 2017 przez Emil Panecki
 
Najlepsza
Witam

To co chcesz zrobić nazywa się optymalizacją, ale nie licz, że będzie działać ci tak samo dobrze na 13 letnim komputerze co teraz na twoim zapewne nowym mac'u

Optymalizacja, działa tak, że musisz w pewien sposób uprościć grę. Jednym ze sposobów jest zmniejszenie rozdzielczości tekstur obiektów (przykro mi, w ten sposób będziesz miał różnice graficzne).

Kolejnym sposobem jest zmniejszenie ilości coliderów lub używanie najprostszych brył kolizji. Czyli jak masz dwa obiekty obok siebie, to sprawdź czy można połączyć dwa colidery w jeden, wtedy komputer ma już jedną rzecz mniej do policzenia lub jeśli masz jakiś obiekt składający się z sitaki, to sprawdź czy można zmniejszyć ilość poligonów, czyli prościej mówiąc tak, żeby siatka miała mniej wielokątów, straci przez to na gładkości, ale ułatwi procesorowi obliczenia.

Ostatnim sposobem jaki podam, to optymalizacja kodu, tak żeby działał szybciej i wykorzystywał jak najmniej zasobów
1
komentarz 17 września 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Dzięki! Zastosuje 2 i 3 sposób jeżeli dalej nie będzie działało tak dobrze jak bym chciał to spróbuje zastosować sposób 1. Dostajesz ode mnie NAJ za to że chciało tobie się poświęcić trochę czasu i za to że podałeś mi 2 sposoby jak nie zmieniać grafiki ale żeby gra działała szybciej.
2
komentarz 17 września 2017 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
Po to jest te forum, żeby pytać i otrzymywać pomoc Jak nie ja, to ktoś by pewnie po jakiś czasie pomógł
Zależy jak chcesz żeby działało, jak gra jest wymagająca itp. Oraz jakich rozdzielczości tekstur używasz, bo to jednak bądź co bądź dla starego komputera jest istotne. Nie bez przyczyny stare gry mają grafikę jaką mają.
Na pewno jednak trochę gra powinna lepiej działać po zastosowaniu przynajmniej dwóch sposobów (jeden też dałby radę, ale im większa optymalizacja tym lepie).
Życzę powodzenia i dalszej motywacji do rozwijania swojego zainteresowania
komentarz 17 września 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
edycja 17 września 2017 przez Emil Panecki
Dzięki! Ale mam jeszcze 1 pytanie jak tworze grę jak "Hitman" to jaką mniej więcej powinienem używać rozdzielczości tekstur?

Jestem ciekawy ponieważ np. Sonic 1 czy 3 lub Sonic Mania czasami potrafią mi trochę przyciąć na PC.

 

PS. Czy można w Unity zrobić coś takiego jak Renderowanie wielordzeniowe?
1
komentarz 17 września 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Rozdzielczość tekstur dobierasz eksperymentalnie, zależnie od potrzeb wizualnych.

Co masz na myśli pisząc "Renderowanie wielordzeniowe"? Karta graficzna z definicji posiada setki rdzeni, które optymalizują rendering. Dokładnie nie znam się na tym zagadnieniu, ale sądzę, że tutaj nie ma co szukać okazji do optymalizacji.
komentarz 17 września 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Chodziło mi taką funkcję jaka jest w CS'sie.
1
komentarz 17 września 2017 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
Jeśli chodzi o tekstury, to tak jak Patrycjusz napisał: "zależy to od potrzeb wizualnych".

Sam musisz ocenić czy potrzebujesz w bardzo wysokiej rozdzielczości jakieś tekstury, czy niższej i nie będzie to takie zauważalne lub aż tak raziło w oczy. Zazwyczaj w niższej rozdzielczości tekstur robi się przedmioty "dekoracyjne", a szczególnie te, które nie mają dużego wpływu na rozgrywkę, np. małe kamienie na drodze, przedmioty, do których nie będziemy mogli do nich podjeść i przypatrzyć się im z bliska.

A co do renderowania wielordzeniowego, znalazłem takie coś:

http://answers.unity3d.com/questions/32286/optimize-for-multicore-systems.html

wynika z tego, że jest jakiś sposób, ale nie daje dużo. Piszą też, ze czegoś takiego w silnikach gry nieuświadczony, bo skrypty są wykonywane po kolei

Przynajmniej tak zrozumiałem, ale czytałem po łepkach, wejdź w link sam poczytaj, może coś znajdziesz, wystarczy poszperać trochę w google
komentarz 18 września 2017 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Dzięki!

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,055 wizyt
pytanie zadane 3 października 2017 w OpenGL, Unity przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 174 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 333 wizyt
pytanie zadane 25 września 2018 w Nasze projekty przez mati2210 Obywatel (1,110 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...