Siemanko.
Piszę grę 2d gdzie się jeździ samochodami. Uproszczony model jazdy, przyspieszanie/zwalnianie to zmiana liniowa a skręt to jazda po okręgu, ale mniejsza o to. Zastanawiam się do takiej gry dodać inne pojazdy który by jeździły, przeszkody, boty. Pewnie graliście nie raz w jakiegoś Car Parkera czy to flashowego czy androidowego. Można się było spotkać z takimi przeszkodami jak właśnie inne pojazdy jeżdżące. Pytanie jak do tego tematu podejść, jak napisać takiego bota który by jeździł. On nie ma mieć inteligencji, śledzić gracza czy coś. Ma tylko jechać po swojej trasie. Po swoim prawym pasie ale żeby mógł też skręcić w danym skrzyżowaniu w inną odnogę. Myślałem nad:
- Jakimś nagrywaniem, najpierw ja jadę po tej trasie, nagrywam a potem bot będzie jeździł - jak, nie wiem
- Bot podążający po jakiejś krzywej? Jechał by ze stałą prędkością i tylko pilnowałby żeby być pośrodku przednimi kołami po krzywej.
Na razie mam tylko ogólny zamysł, bardziej realny myślę ten drugi ale nie myślałem bardziej nad realizacją tego.
Ktoś ma jakieś pomysły jak to ugryźć?