• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Którą ścieżkę wybrać w moim przypadku: Programowanie Java Android czy PC/urządzenia w C++?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
502 wizyt
pytanie zadane 7 września 2017 w Android, Swift, Symbian przez niezalogowany
Witam
Od dłuższego czasu nie mogę podjąć decyzji w czym powinienem się rozwijać. Studiuję elektronikę i telekomunikację, podczas tych studiów spodobało mi się programowanie, mieliśmy obiektowe C++ i C pod mikrokontrolery. Ponadto sam na własną rękę uczyłem się C++ i Javy gdyż spodobało mi się tworzenie aplikacji na androida. Zarówno w C++ jak i w Javie zrobiłem kilka swoich projektów. Jednak mam dylemat którą z tych technologii powinienem wybrać jeśli chodzi o pracę i karierę. Dla obu jest praca w moim mieście(Kraków), jednak co do wymagań to trochę gorzej bo dla Androida to muszę lepiej poznać API i inne kwestie związane z tworzeniem aplikacji na tą platformę(oczywistość), i niestety rzeczy związane ze sieciami (SQL, JSON, pewnie trochę backendu). Dla C++ to sam język i nowości, standardy w nim wprowadzane np.C++ 17 są trudnoscią samą w sobie, ponadto czasem wymagają QT creatora czy innego frameworka.

Podsumowując, mam ograniczony czas i chcę wybrać jeden język i kierunek, by się w tym dalej rozwijać. Bardziej podoba mi się programowanie na Androida, lecz prawdopodobnie oprócz samego tworzenia aplikacji na androida będę musiał się uczyć wiele innych rzeczy związanych z sieciami. Czy ktoś kto nie był na studiach informatycznych da radę to ogarnąć (kwestie sieciowe dla aplikacji na andka)?

Z góry dziękuje za pomoc :)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 7 września 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)