• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed javascript - tablica dynamiczna

0 głosów
170 wizyt
pytanie zadane 4 września 2017 w JavaScript, jQuery, AJAX przez DODO Bywalec (2,560 p.)
zamknięte 5 września 2017 przez DODO

Witam.

W pliku javascript  mam zadeklarowaną tablicę

var allEnemies = [];

i w trakcie kodu używam

allEnemies.push(e);

kilka razy

następnie chcę wykonać działanie na każdym elemencie tablicy więc robię pętlę:

	for(i=0; i<allEnemies.lenght; i++){
		console.log(allEnemies[i])
	}

ale niestety nic się nie wypisuje. Postanawiam zobaczyć ile wynosi allEnemies.lenght i okazuje się że wynosi 'undefined'

 

Co robię źle?

komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany :)

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 4 września 2017 przez Comandeer Mentor (408,230 p.)
wybrane 4 września 2017 przez DODO
 
Najlepsza

length, nie lenght. Poza tym polecam forEach.

PS zmienna i MUSI być zadeklarowana przez var.

komentarz 4 września 2017 przez DODO Bywalec (2,560 p.)
dzięki wielkie!
0 głosów
odpowiedź 4 września 2017 przez ProgramistaStepek Pasjonat (22,520 p.)
Prawdopodobnie masz błąd gdzieś przy dodawaniu elementu do tablicy allEnemies.
komentarz 4 września 2017 przez DODO Bywalec (2,560 p.)
for(x=0; x<mapSizeX; x++){
	for(y=0; y<mapSizeY; y++){
		if(mapTiles[x][y]==99){
			var player = new Player(x*60+31,y*60+31);
		}
		
		else if(mapTiles[x][y]==98){
			e = new Enemy(x*60+31,y*60+31)
			allEnemies.push(e);
		}
	}
}

 

1
komentarz 4 września 2017 przez ProgramistaStepek Pasjonat (22,520 p.)
if(mapTiles[x][y]==98)

Czy mógłbyś wytłumaczyć co się tu dzieje? Dlaczego porównujesz akurat do 98? Co ta liczba znaczy w twoim programie? TIP: Zamiast używać magic numbers lepiej utwórz zmienną o konkretnej nazwie.

komentarz 4 września 2017 przez DODO Bywalec (2,560 p.)
var mapTiles = [[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  98, 1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  98, 1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  98, 1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  98, 1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  99, 1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  98, 1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  98, 1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				[1,  1,  1,  1,  1,  1,  0,  1,  0,  1,  1,  1,  1,  1,  1,],
				];

To bloczki mapy

1 - trawa, 0 - ściana, 99 - player, 98 - monster/enemy

2
komentarz 4 września 2017 przez ProgramistaStepek Pasjonat (22,520 p.)

Zatem użyj stałych. Np.

const MONSTER = 98

Dużo łatwiej zrozumieć taki kod:

if(maptiles[x][y] === MONSTER)

To taka mała porada na przyszłość :)

komentarz 5 września 2017 przez DODO Bywalec (2,560 p.)
Dzięki :)
komentarz 13 września 2017 przez james88 Nowicjusz (100 p.)

Pamiętaj, aby chronić kod źródłowy JavaScript. Możesz użyć tego narzędzia: javascript obfuscator laugh
 

komentarz 13 września 2017 przez DODO Bywalec (2,560 p.)
zapamiętam :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 61 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 74 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 138 wizyt
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.Komentarze

50,774 zapytań

93,012 odpowiedzi

188,693 komentarzy

24,727 pasjonatów

Przeglądających: 229
Pasjonatów: 25 Gości: 204

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...