Zadałeś fajne pytanie i jeśli wiesz czym są funkcje wyjaśnię Ci o co chodziło.
Tak naprawdę używając operatorów czyli np + , - , * , / , = , << , >> , & , ! wywołujesz określoną funkcję. I teraz skoro to funkcja to typ argumentów ma znaczenie więc np dzielenie int / int to zupełnie inna funkcja niż float / int (jeszcze inne to int / float czy float / float). A skoro każdy z tych przypadków wywołuję inną funkcję twórcy c++ mogli ich działanie zoptymalizować w zależności od przypadku i tak by działanie int / int było możliwie jak najszybsze wypluwa int-a (szybszy algorytm i nie zmusza do konwersji kogoś kto chciał otrzymać int-a).
Co ciekawe float / int = float , int / float = float oraz int + float = float więc jeśli chcesz otrzymać float z 2 int-ów możesz zrobić taką sztuczkę:
int / (int+0.0) = float
(72 / (10+0.0) = 7.2)
A żeby było ciekawiej na koniec dodam że kiedyś nauczysz się samemu przeciążać operatory i będziesz mógł sprawić by int / int = float (albo nawet int / int = string czy żeby operacja dzielenia na intach wypisywała na konsoli napis "nie rób tego!")