• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kolizja Koło - Kwadrat

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
309 wizyt
pytanie zadane 2 września 2017 w JavaScript przez DODO Bywalec (2,950 p.)

Witam.

Postanowiłem napisać w canvas'ie grę 2D typu top-down (widzimy akcję od góry).

Kolizje z obramowaniem canvasa mam ogarniętą, teraz przyszła pora na kolizje se ścianami wewnątrz.

Mapa jest zdefiniowana w tablicy:

var mapTiles = [[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				[1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,],
				];

Rysowanie mapki:

for(x=0; x<15; x++){
		for(y=0; y<12; y++){
			if(mapTiles[y][x]==0){
				ctx.drawImage(wallImg, x*60, y*60);
			}
			
			else if(mapTiles[y][x]==1){
				ctx.drawImage(grassImg, x*60, y*60);
			}
		}
	}

I teraz w klasie Player przyszła pora na kolizje.

	  for(x=0; y<15; x++){
		for(y=0; x<12; y++){
			if(mapTiles[x][y]==0){
				
				//sprawdzamy kolizje 
			  
			  
			}
		}
	  }

Dodam jeszcze konstruktor klasy player:

  constructor(x, y) {
    this.x = x;
    this.y = y;
	this.speed = 1;
	this.xVel = 0;
	this.yVel = 0;
	this.rotate = 0;
	this.radius = 20;
	
	this.img = document.getElementById("player");
  }

I wybaczcie to "this.rotate", wiem, że powinno być "angle" ale robiłem to dosyć późno i już nie chce mi się w całym kodzie tego zamieniać. 

komentarz 2 września 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Ale z czym masz problem? laugh

komentarz 2 września 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
właśnie z kolizją między graczem (koło) i kwadratem (kwadracik na mapie)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 września 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
komentarz 2 września 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
W tym artykule nie ma niestety kolizji koło-prostokąt :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 102 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2018 w JavaScript przez ptaku19 Użytkownik (800 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 95 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2020 w C i C++ przez Xarcane Początkujący (440 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 533 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2019 w C i C++ przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...