• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy warto uczyc się programowania, jeżeli nie zamierzam zostać programistą ? Programowanie w CV.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
2,304 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Jakub12091 Nowicjusz (220 p.)
Hej !

Zastanawiam się, czy warto uczyć się programowania, jeżeli nie zamierzam zostać programistą. Wiem, że kodowanie świetnie rozwija i otwiera umysł, jednak mnie trapi bardziej hmmm.. praktyczne (?) wykorzystanie tego faktu. Załóżmy, że studiuję finanse, planuję zostać księgowym. Czy znajomość javy w cv (coś w stylu certyfikatu udemy) będzie jakąś zaletą w mojej sytuacji ? Czy pracodawcy zwracają na coś takiego uwagę myśląc sobie "o, koleś wie coś o programowaniu, kumaty człowiek, lubi się rozwijać", mimo iż jest to wiedza nieprzydatna dla księgowego ? Wiem, że nikt z Was nie wejdzie do głowy pracodawcy, ale może macie jakąś wiedzę albo doświadczenie na ten temat ;) Chciałbym, by to czego się uczę, jakoś 'pomagało' mi w przyszłości. Lubię programować, ale równie dobrze mogę w tym czasie pouczyć się niemieckiego, o czym myślę już od dłuższego czasu - a znajomość języka obcego to zawsze spory atut chyba w każdej branży.

Przeszukałem angielskie fora na ten temat i zdania są podzielone - część twierdzi, że umiejętność programowania zawsze jest mile widziana, druga cześć twierdzi że lepiej skupić się na wiedzy, która na pewno przyda się w danej pracy.  Jakie jest Wasze zdanie ?

Dzięki z przeczytanie i pozdrawiam !
komentarz 29 sierpnia 2017 przez Benek Szeryf (90,690 p.)
A ja znałem programistę, który dorabiał sobie, pisząc oprogramowanie dla księgowych właśnie. Python lub język R, postaw na któryś z nich, a będziesz cennym księgowym.
komentarz 21 maja 2018 przez marcin99b Szeryf (81,480 p.)

@Jakub12091, Zależy od poziomu w sumie