• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gdzie powinny być napisane obiekty i jak powinna wyglądać tablica obiektów?

0 głosów
135 wizyt
pytanie zadane 25 sierpnia w C i C++ przez Daniel Knopf Nowicjusz (150 p.)
Witam, nie tworzyłem jeszcze tablic obiektów, samo programowanie obiektowe też mi idzie nijak. Mój problem polega na tym, że musze stworzyć dużo obiektów (słówka z angielskiego i ich tłumaczenie), dlatego chciałem sie spytać czy obiekty mogą być stworzone w pliku,".h", tym samym co klasa, czy muszą być w funkcjii main? Poza tym, nie tworzyłem nigdy tablic obiektów (wiem -e można, ale nie znalazłem jak). W jaki sposób stworzyć obiekt z dwiema wartościami tablic? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 26 sierpnia przez marcin99b Pasjonat (22,680 p.)
Myśle że nie każdy wie o co ci chodzi
Chcesz po prostu stworzyć tablice array typu klucz - wartość
Czy chcesz jakoś to zrobić z wieloma instancjami klas?

Niezbyt ogarniam o co chodzi
ehh, ten system szkolnictwa i przykłady... które nigdy nie zostaną użyte w życiu, a powodują problemy "co autor miał na myśli"
1
komentarz 26 sierpnia przez Aisekai Pasjonat (17,550 p.)
Wydaje mi się, że mu chodzi po prostu o to, czy może stworzyć tablicę z tymi słówkami w pliku *.h czy musi stworzyć ich tablicę w Mainie. Nie wiem jak to jest w C++, pewnie podobnie jak w Javie, ale w Javie spokojnie można tworzyć tablice poza klasą z funkcją main wtedy taka tablica byłaby polem jakiejś innej klasy, np Słownik.
komentarz 26 sierpnia przez Daniel Knopf Nowicjusz (150 p.)
To teraz ja nie rozumiem o co Ci chodzi, te słownictwo jest chwilowo ponad moją wiedze niestety. Chodzi mi o to, że mam w pliku  dajmy na to "słówka.h" opisaną klase. Czy obiekty tej klasy moge opisać w pliku "słówka.h", czy w pliku z funkcą "main"? Dodatkowo czy moge te obiekty przypisać do tablicy wielowymiarowej? Np w zmiennej byłoby to "string slowko[x][y]", ale czy zamiast robić mase zmiennych string, moge zamiast tego zrobić taką tablice obiektów klasy "slowko"?
+1 głos
odpowiedź 26 sierpnia przez Aisekai Pasjonat (17,550 p.)
String slowko[x][y] utworzy Ci tablicę stringow nie słówek. Tablica wielowymiarowa jest tablicą tablic, więc raczej można zrobić.

Możesz stworzyć klasę słownik, która jako pole (zmienną Np przykładowymi polami Słówka będziesz miał String slowkoPoAng i String slowkoPoPolsku) będzie miała tablicę Słówek. I przykładowo tą klasę będziesz mógł nazwać Słownik. Możesz tam w konstruktorze czy jakaś metodą (funkcja w obrębie klasy) uzupełnić parę słówek.
komentarz 26 sierpnia przez Daniel Knopf Nowicjusz (150 p.)
Zdaje sobie sprawe że w ten sposób stworze tablice stringów. I o to mi chodzi, y stworzyć klase, z której każdy obiekt zawierałby polskie i angielskie znaczenie słówka. Potem program miałby "wywoływać" sł[wko po ang i prosić użytkownika o wpisanie tłumaczenia. Potem porównywałby to co wpisał użytkownik, z tym co jest w obiekcie. Tablica wielowymiarowa by podzielić słówka na rozdziały. Zdaje sobie sprawe jak to napisać, tylko potrzebuje wiedzieć jak stworzyć tablice takich obiektów, ew gdzie pan Zelent o tym uczy, bo jeszcze tam nie dotarłem. I czy te obiekty moge napisać w pliku ".h".

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 650 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 493 wizyt
pytanie zadane 29 listopada 2015 w C i C++ przez diablol Nałogowiec (25,160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 62 wizyt
pytanie zadane 26 grudnia 2015 w C i C++ przez Jakub Śliż Użytkownik (940 p.)

42,405 zapytań

81,706 odpowiedzi

162,161 komentarzy

20,354 pasjonatów

Przeglądających: 259
Pasjonatów: 12 Gości: 247

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...