• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomysły na grę JavaScript 2D

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
2,348 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2015 w JavaScript przez Quokiase Początkujący (290 p.)
Witam, od jakiegoś czasu uczę się tworzenia gier w Javascript. Planuje wkońcu zabrać się za jakiś ciekawy projekt. Zbieram pomysły na ciekawą grę. Myślę, że nasza społeczność jest bardzo kreatywna i pomoże mi w moich planach.

 

Wszczesniej zadałem podobne pytanie, ale podałem  za mało szczegółów i niestety nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi.

7 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Symulator układów logicznych :D
komentarz 8 czerwca 2015 przez Pieniek Gaduła (3,330 p.)

Ten pomysł się nie starzeje : D Twój ostatni komentarz mnie zainspirował i ja już mam własny symulator układów logicznych <3

komentarz 8 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Hmm, ciekawe na ile zgodny z moją wizją :D, możesz wysłać screeny? w czym pisany?
komentarz 9 czerwca 2015 przez Pieniek Gaduła (3,330 p.)

Pisałem w js na razie mam po prostu wyjścia wejścia i bramki. Z tym że napisałem to zbyt niechlujnie by udostępniać (gdy stykają się kabelki dzieje się magia itd) : @
Ale chciałbym mieć taki programik na stronce więc zabiorę się za to jeszcze raz to wtedy Ci podeślę : )
A jak chciałeś by wyglądał ten program? Ja myślałe żeby jeszcze dodać dodać diody i możliwość robienia modułów i to chyba tyle

komentarz 9 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)

Ja miałem już wiele wizji tego programu, nawet 4D :D

Teraz mam taką wizję: 

  • nie buduje się na 1 mapie tylko na tylu ilu się chce 
  • mapy "dziedziczą" po sobie niektóre węzły
  • gdy w odpowiednim miejscu pojawi się stan 1 to powstanie kolejny element identyczny jak poprzedni tylko trochę przesunięty
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (606,240 p.)
Ok, ale gra 2D to wciąż żaden szczegół ;)

Jeśli chcesz coś ciekawego to możesz spróbować przeportować silnik RPG Makera z Ruby do JS
komentarz 8 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
To chyba nie ten poziom ;)
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
Możesz zrobić grę taką w której lecisz jakimś statkiem kosmicznym, naprzeciw ciebie pojawiają się wrogie statki i je zestrzeliwujesz. Niby prosta gra i oklepana (na pewno to będzie remake) ale zawsze jakiś projekt.
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Jak chcesz to mam jedna rozgrzebaną, na Phaser.js
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez Wally Bywalec (2,840 p.)
Może parkowanie samochodem? :P Sam to tworzę teraz ale w LibGDX na androida, desktop. Trudne jest tylko zrobić skręcanie. Jeśli ogarniasz funkcje trygonometryczne to jest fajny sposób jak łatwo opisać matematycznie skręt samochodu. Przyspieszanie/hamowanie to już liniowo, najprościej. Prosta koliza i tylko poziomy zrobić.
komentarz 8 czerwca 2015 przez Quokiase Początkujący (290 p.)
Nie sądzisz, że za bardzo oklepane? Wspaniale rozwija, ale czy to będzie miało jakąś grywalność? :)
komentarz 8 czerwca 2015 przez Wally Bywalec (2,840 p.)

Zgadza się że dużo takich gier :P. Jednak jak patrzę na te na google playu to są gry dobre ale są i bardzo kiepskie. Są i gry w 3d ale świat w nich jest bardzo brzydki. Same levele są brzydkie, po najmniejszej linii oporu byle wydać grę do sklepu i to w 3 wymiarach. Są też jakieś 2d lepsze i gorsze. Są też tak głupie jak parkowanie samolotem gdzie mamy kierownicę, gaz i hamulec..

Mam już "fizykę" w swoim 2d car parkerze ładną. Prosta sprawa ale jest to wystarczająco realistyczne jak na parkowanie 2D. Muszę tylko zrobić ładnie interfejs gry, ładną grafikę, przemyślane fajne poziomy i gra będzie całkiem fajna. Piszę pierwszy raz grę więc jakieś to doświadczenie i liczę też na jakiś grosz z reklam w tej grze.

Jakby ktoś był zainteresowany, to ta "fizyka" skrętu jest opisana na stronie http://regedit.i365.pl/Mirror/Car%20Physics%20for%20Games/Car%20Physics%20for%20Games.html pod nagłówkiem Curves

komentarz 8 czerwca 2015 przez Quokiase Początkujący (290 p.)
Szczerze życzę powodznia !

Chciałbym mieć takie samozaparcie w dążeniu do celu.
komentarz 8 czerwca 2015 przez Wally Bywalec (2,840 p.)
Dzięki.
Im więcej się wie tym bardziej się dostrzega ile się jeszcze nie wie. Jeśli nie robiłeś w ogóle gier, to wiem jak to widzisz, bo sam miałem taki stan jeszcze kilka tygodni temu. :P Trochę się trzeba było pomęczyć z tą trygonometrią jeśli wcześniej się jej nie używało w grach, albo w ogóle się nie robiło gier a teraz to widzę prościej.

Tutaj filmik z tworzenia tego skrętu. Obliczam nową pozycje samochodu i obrót na podstawie przemieszczeń kół od strony skrętu. Ale jeszcze nie skręcam, tylko testuję. https://www.youtube.com/watch?v=SPUQJl0FvCM
Pojazd jedzie bo zostawiłem przemieszczanie się w prosty sposób, to nie istotne. Troche to drga ale to z winy nagrywania.
komentarz 8 czerwca 2015 przez Quokiase Początkujący (290 p.)
Ciekawy ten twój projekt ! :)

Jeśli nie masz z kim pogadać o grach i ogólnie to śmiało pisz, napewno znajdziemy wspólny język.
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez KamilKulig Gaduła (3,670 p.)
Hej!

Sam za bardzo nie mam pomysłu na grę 2D. Jedynie od siebie mogę polecić Ludum Dare'a ;)  Kopalnia aspiracja i w dodatku ocenione przez tamtejsza społeczność.  Bardzo kreatywne przedwsięzięcie.  Gdybyś czuł się na siłach to bardzo polecam w tym wystartować!

http://ludumdare.com/compo/

Pozdrawiam,

Kamil.
0 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez Pieniek Gaduła (3,330 p.)

A napisz na jakim poziomie jesteś. Chcesz robić grę w DOM-ie czy na płótnie(canvas)? (jak jeszcze nie wiesz polecam na start DOM)
Czy znasz technologie AJAX?

komentarz 8 czerwca 2015 przez Quokiase Początkujący (290 p.)
Canvas.

 

Nie znam AJAX.
komentarz 8 czerwca 2015 przez Pieniek Gaduła (3,330 p.)

To masz fajne możliwości jeśli chodzi o tworzenie dynamicznych smug i niszczenie obiektów. Może zrobić coś w stylu 2 planety na jednej twoja baza na drugiej wroga i puszczacie do siebie rakiety nie brzmi super ale gry oparte na fizyce zawsze są super : )

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 710 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia 2020 w Offtop przez xardas Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 373 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2021 w JavaScript przez DzikieHarce Użytkownik (690 p.)
–3 głosów
1 odpowiedź 309 wizyt
pytanie zadane 10 marca 2017 w JavaScript przez Zahrad Użytkownik (740 p.)

93,156 zapytań

142,170 odpowiedzi

321,877 komentarzy

62,486 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 224p. - Marcin Putra
  2. 224p. - nidomika
  3. 223p. - dia-Chann
  4. 221p. - ssynowiec
  5. 217p. - Mikbac
  6. 216p. - CC PL
  7. 215p. - Łukasz Piwowar
  8. 212p. - zmmz89
  9. 210p. - Adrian Wieprzkowicz
  10. 208p. - rafalszastok
  11. 206p. - Michal Drewniak
  12. 204p. - Łukasz Eckert
  13. 202p. - rucin93
  14. 200p. - robwarsz
  15. 198p. - TheLukaszNs
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...