hej, Dodam że pytanie zaliczyłem do kategorii algorytmy bo nie miałem innego pomysłu :/ . Zanim dokładnie napisze o co mi chodzi to dam pewien przykład ,jest sobie jakaś biblioteka wykorzystująca grafikę (np. SFML, GTK+, QT) Przykładowo QT nie wie jak wyświetlić okienko ,jak "wyjść po za konsole" więc tak naprawdę jest biblioteką napisaną w nisko poziomowym winApi (tak to przynajmniej rozumiem) . W takim razie jak powstało winApi ? Przecież musi być ten moment w którym nie mamy już żadnej niżej poziomowej biblioteki do wyświetlenia czegoś graficznego więc musimy sami ją od podstaw pisać .I jak to się robi ? Przypuszczam że interfejs pod np. windowsem został napisany w Asemblerze ze wstawkami z C. Osobiście uczę się C++ i myślę sobie że gdyby się uprzeć to można zrobić tak zawansowaną apke w konsoli iż przypominała by program z prostym interfejsem graficznym .
(to by kosztowało dziesiątki tysięcy linii kodu ;) )
*to przykład BIOS-u wyglądającego jak coś między konsolą a grafiką:
. Reasumując moje pytanie dotyczy tego jak powstała pierwsza powłoka graficzna i czy gdyby być uparty można by coś takiego napisać w C++ bez żadnych bibliotek takich jak winApi czy wyższych poziomowo ,oczywiście biorę pod uwagę np. bibliotekę ASM . Z góry dziękuje za odpowiedz i komentarze (pytanie napisałem z czystej ciekawości)