• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór drogi i następnych projektów do zrealizowania

Object Storage Arubacloud
+1 głos
173 wizyt
pytanie zadane 17 sierpnia 2017 w Java przez plkpiotr Stary wyjadacz (12,420 p.)
zmienione kategorie 19 sierpnia 2017 przez plkpiotr

Chciałbym prosić Was o nakierowanie odnośnie pisania projektów w Javie.

Moja znajomość tego języka jest na miernym poziomie tzn. orientuję się w mechanizmach rządzącymi Javą, operuję na wybranych elementach Java SE 8, pisałem aplikacje desktopowe poprzez AWT/Swing jednak nigdy nie wykorzystywałem jej do pisania aplikacji webowych. W przyszłości chciałbym się zajmować właśnie tym - wykorzystując Springa, jednak wydaje mi się, że jest za wcześnie na naukę tego frameworka.

Jeszcze w czerwcu, przed wakacjami (jestem studentem) nie miałem pojęcia o technologiach webowych i bazach danych (pisałem dotychczas w C, C++, Javie i Matlab), przez co poświęciłem miesiąc na nauczenie się podstaw HTML, CSS, JS, SQL i PHP oraz zrealizowanie domorosłego projektu SquashCourt, zdaję sobie z tego sprawę, że takich aplikacji nie pisze się na produkcji, że zabrakło oddzielenia mechaniki od struktury, a także innych rzeczy które zawarłem w opisie projektu na moim repozytorium, a na które zwróciłem uwagę pod koniec lub już po zakończeniu jego realizacji, jednak stwierdziłem, że najwięcej nauczę się właśnie poprzez napisanie działającego projektu.

Myślicie, że warto było?

Tak wykorzystałem lipiec... W sierpniu rozpocząłem naukę wzorców projektowych i powrót do podstaw Javy. Tutaj są moje wątpliwości, co dalej robić uwzględniając drugi akapit o Javie... Mam takie plany:

  • zrealizować w tydzień projekt z JDBC + JUnit (tego za bardzo nie umiem), będę potrzebował coś różnego od MySQL - zastanawiam się nad PostgreSQL/Oracle, co wybrać?