Możliwości jest bardzo wiele, wbrew powszechnej opinii tworzenie programów z graficznym interfejsem w c++ nie jest niczym egzotycznym. Zwyczajnie jest wykorzystywany w innym segmencie niż biznesowy, który jest niszą Javy/c++.
Najbardziej oczywistą opcją jest Qt ('cute', inna wymowa może zrazić do Ciebie purystów tego frameworka ;) ), który chociaż ma opcję zakupu, może być wykorzystywany za darmo na licencji LGPL/GPL. Przy odrobinie sprytu można na tej licencji zrobić praktycznie wszystko za darmo, nawet aplikacje na niemiły licencjom open source IOS ( https://stackoverflow.com/questions/35068054/does-app-store-accept-qt-app-linked-with-qt-library-lgplv3 gdybyś był ciekawy). Istnieje rodzimy bloger który z tego co pamiętam przerabiał podstawy tego języka, Szymon Siarkiewicz. Poza tym, materiałów do nauki Qt jest w internecie ogrom, wliczając w to świetna dokumentację, a sama znajomość tego frameworka jest wysoko ceniona na rynku pracy.
WxWidgets - prawdopodobnie programujesz w C::B, jest to program napisany właśnie w WxWidgets i posiada rozszerzenie do tworzenia programów w tym frameworku - WxSmith. Biblioteka ta, operuje na w pełni natywnych kontrolkach systemu, w przeciwieństwie do chociażby Qt, który, z tego co wiem, natywny interfejs tylko 'udaje'. Daje to oczywiście o wiele lepszy feeling programu, oraz identyfikację ze środowiskiem w którym jest odpalany, ale ogranicza fantazję twórcy w zakresie UI/UX. Jako narzędzie, WxWidgets jest bardzo dojrzałe i stabilne. Czy warto? Trudno powiedzieć, moim zdaniem WxWidgets powinno się już gdzieś zakopać i dać w spokoju przejść do historii, chociaż ludzie nadal go używają.
Trzeci z topowej trójki, GTK i GTK+ i GTKMM. Dla jasności, do jedna biblioteka, pierwsza napisana w C, druga przerobiona żeby można było korzystać z programowania obiektowego (GObject, C z obiektami - nie c++ czy ObjC, ale klasyczny C z programowaniem obiektowym. Niezłe, nie :D ?), GTKMM jest za to przelotką z GObject (GTK+), pozwalającą programować w c++. GTK jest silnie związane ze środowiskiem Linuxa, jako biblioteka jest całkiem przyjemna, chociaż nie oferuje aż tylu możliwości co Qt. Moim skromnym zdaniem, dzieje się w niej też mniej 'magii' niż w Qt, przez co proces nauki może przebiegać sprawniej. GTK jest polecane przede wszystkim ludziom którzy lubią klasyczne C.
TL:DR Jesteś tradycjonalistą i lubisz bawić się w archeologie -> WxWidgets, lubisz Linucha i C -> GTK, inna opcja -> QT.