*** Brak polskich znakow po jestem w NL i laptop mam ustawiony na EN ***
Hej. Otoz sprawa wyglada tak. Chce wykorzystac np. on-clicka podpiete do obiektu stworzonego w Borlandzie - np. buttona - ktory ma cos tam robic. Zeby bylo czytelniej szybciej i wygodniej chce podac w tym on-clicku nie kod jakiegos dzialania lecz funkcje zrobiona wlasnorecznie. Niestety owa nie czyta np. pobrania z czy wczytania do obiektu gdyz tego obiektu nie widzi.
Domyslam sie ze to kwestia przekazania funkcji klasy i obiektu jako parametrow i uzycie ich w jej ciele. Niestety probojac ratowac sie wczoraj google i artykulami tam znalezionymi - nie dalo rady - nie moge za nic zrozumiec, wszystko wydaje mi sie metne i pogmatwane.
Dlatego wrzucam tutaj kod super prostego programu - jeden przycisk i jedno pole. On-click przycisku wywoluje moja wlasna funkcje ktora ma wstawic wartosc do pola.
Licze nie tylko na pomoc w rozwiazaniu ,ale na merytoryczne wytlumaczenie co, jak i czemu.
PLIK .CPP
//---------------------------------------------------------------------------
#include <iostream>
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
using namespace std;
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void wstaw_liczbe()
{
int a=5; //deklaruje zmienna do wstawienia
pole->Text = a; //wstawiam do edita "pole"
cout<<a;
}
void __fastcall TForm1::przyciskClick(TObject *Sender)
{
wstaw_liczbe(); //uruchamiam funkcje "wstaw_liczbe()"
}
//---------------------------------------------------------------------------
PLIK .H
//---------------------------------------------------------------------------
#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//---------------------------------------------------------------------------
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
//---------------------------------------------------------------------------
class TForm1 : public TForm
{
__published: // IDE-managed Components
TButton *przycisk;
TEdit *pole;
void __fastcall przyciskClick(TObject *Sender);
private: // User declarations
public: // User declarations
__fastcall TForm1(TComponent* Owner);
};
//---------------------------------------------------------------------------
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
#endif
Z gory dzieki sliczne.