• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

obliczanie kąta - Unity

Object Storage Arubacloud
0 głosów
357 wizyt
pytanie zadane 8 sierpnia 2017 w C# przez DODO Bywalec (2,950 p.)

Witam.

Wpadłem na pomysł zrobienia jakiejś gry gdzie lata się statkiem (w poprzednim pytaniu też był z nim problem) i coś tam się zbiera albo się walczy. Na razie chciałem zrobić sterowanie. Steruje się klawiszami wsad a statek obraca się tam gdzie lecimy. I tu jest problem z tym odwracaniem. Niby jakoś się obraca ale strasznie nienaturalnie i czasem przodem a czasem tyłem. Oto kod:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class PlayerControls : MonoBehaviour {

    public float mSpeed = 5;
    public GameObject spaceship;
    float spdx;
    float spdz;
    float angle;
    Vector2 speed = new Vector2(0f, 0f);
    Vector2 zero = new Vector2(0f, 1f);

    void Start () {
        
	}
	
	void Update () {

        speed = new Vector2(spdx, spdz);
        if (spdx != 0 && spdz != 0)
        {
            angle = Vector2.Angle(speed, zero);
        }

        spdx *= 0.98f;
        spdz *= 0.98f;
        
        if (Input.GetKey("w"))
        {
            spdz += mSpeed;
        }
        if (Input.GetKey("s"))
        {
            spdz -= mSpeed;
        }
        if (Input.GetKey("a"))
        {
            spdx -= mSpeed;
        }
        if (Input.GetKey("d"))
        {
            spdx += mSpeed;
        }
        transform.Translate(spdx * Time.deltaTime, 0f, spdz * Time.deltaTime);
        spaceship.transform.rotation = Quaternion.Euler(90f, angle-90f, 0f);

        print(angle);

    }
}

Kod jest dodany do grupy objektów "Player" do której należą kamera i statek.

Proszę o pomoc z tym obracaniem.

komentarz 8 sierpnia 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
Postaram się jeszcze dodać wideo

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2017 przez adrian313 Bywalec (2,850 p.)

Cześć, nie używałem Unity ale pisałem takie poruszanie się samemu:
 

publicvoid backward(float delta) {
        forward(delta);
    }

    publicfloat toRad(float degrees) {
        return (degrees * MathUtils.PI) / 180.f;
    }

    publicVector2 getMovementVector(float rotation) {
        Vector2 v = new Vector2();
        float rad = toRad(rotation);

        v.x = MathUtils.sin(rad);
        v.y = -MathUtils.cos(rad);

        return v;
    }

    public void forward(float delta) {
        Vector2 w = getMovementVector(sprite.getRotation());

        position.x -= w.x * SPEED * delta;
        position.y -= w.y * SPEED * delta;
    }

Może to Ci coś pomoże. 

Podobne pytania

–3 głosów
2 odpowiedzi 252 wizyt
pytanie zadane 9 października 2021 w C# przez xkamiz Użytkownik (500 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 142 wizyt
pytanie zadane 2 września 2021 w C# przez Jakusss Początkujący (410 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 297 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2021 w C# przez Jakusss Początkujący (410 p.)

92,555 zapytań

141,400 odpowiedzi

319,537 komentarzy

61,938 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...