Dzień dobry ponownie. Jestem 15 letnim pasjonatom programowania, no i udało mi się stworzyć kolejną(dość prostą w założeniach) gierkę na urządzenia mobilne(w tym momencie tylko telefony z androidem).
Gra nosi nazwę "Tap Rocket Shield", wrzucałem już na te forum swoją pierwszą gierkę i zacząłem od krótkiej historii, tym razem też tak rozpocznę(więc jak nie chcesz czytać moich jakiś tam głupot, to zjedź troszkę niżej :) ):
Otóż jak wspomniałem pokazywałem już swoją pierwszą grę na androida właśnie na tym forum, jeżeli ktoś nie widział to tutaj można znaleźć ten post - klik. Gra nie wyglądała zbyt dobrze, pisałem w tamtym temacie, że będę ją dalej rozwijać, ale finalnie stwierdziłem, że najlepiej będzie jak to wszystko usunę i po prostu dlatego nie można już znaleźć jej na sklepie Play. Później odpocząłem sobie od programowania i tworzenia jakiś mini gierek, wszystko co robiłem strasznie mi się nie podobało, ale pod koniec pierwszego miesiąca wakacji przybrałem sobie jeden cel - "Stworzyć dwie gry i wrzucić je na Google Play". Na początku wątpiłem, że wytrwam do tego momentu - choć stworzona przeze mnie gra jest bardzo prosta, to jednak sprawiła mi kilka problemów. W między czasie zacząłem uczyć się wektorowej grafiki, nadal nie podoba mi się oprawa wizualna Tap Rocket Shield, ale wydaje mi się, że zaliczyłem dość duży progres jeżeli miałbym to porównać do RGB Arcade. No dobra, może to na tyle z tej krótkiej historii, po prostu musiałem ją napisać :D..
Teraz krótkie informacje o tym, jak stworzyłem tą grę. Podobnie jak RGB Arcade, Tap Rocket Shield zostało zrobione przy pomocy gotowego silnika Unity3D, na początku próbowałem coś z libgdx, ale jednak tworzenie tam czegokolwiek wydaje mi się, że jest strasznie czasochłonne. Większość grafik jest zrobionych przeze mnie, jak wspomniałem w między czasie uczyłem się wektorówki. No i chyba tyle z tych aspektów technicznych.
No i co, to chyba tyle słowem "wstępu" Czas przedstawić już samą grę.
Tap Rocket Shield jest grą zręcznościową w której sterujemy tytułową rakietą.
Musimy omijać przeszkody itd. Ale co różni gameplay w tap rocket shield od innych tego typu zręcznościówek?:
- Mianowicie, poza omijaniem przeszkód dostępną mamy również "tarcze", której możemy zmieniać kolor. Co jakiś czas na naszej drodze pojawi się tzw. "gwiezdny laser", który po prostu może zniszczyć naszą rakietę, laser pojawia się w 3. kolorach - czerwonym, zielonym oraz niebieskim.
Gracz podczas zabawy ma do dyspozycji trzy przyciski właśnie o tych kolorach, kliknięcie jednego z nich spowoduje uaktywnienie tarczy oraz nadania jej takiego koloru, jaki miał wciśnięty przycisk. W ten sposób możemy przelatywać przez te lasery, po prostu nasza tarcza musi mieć taki sam kolor co laser.
Może ktoś zauważy - gra w założeniach miała być ulepszoną wersją mojej usuniętej gierki RGB Arcade, o której wspominałem wyżej.
A teraz sam wygląd gry:
[ ZDJĘCIA SĄ W ZŁEJ JAKOŚCI, ZOSTAŁY POMNIEJSZONE ]
Byłbym zapomniał, w grze znajduje się także całkowicie darmowy sklep, który działa na zasadzie - obejrzyj reklamę i zyskaj sklepowe punkty. Wydaje mi się, że jest to dość w porządku rozwiązanie.
W sklepie można kupować nowe skórki do rakiety, w tym momencie jest ich tylko 3. Ale niedługo planuje dodać nowe.
W ustawieniach jest możliwość wyłączenia reklam poprzez obejrzenie jednej 30 sekundowej reklamy na całą sesje gry(aż do ponownego uruchomienia). W ten sposób nie trzeba oglądać miliardów reklam, oraz możesz wesprzeć moją prace.
Link do sklepu Google Play: KLIKNIJ.
Będę wdzięczny za każdą opinie i za każdą recenzje na sklepie Play. Gra jest ciągle rozwijana i w tym momencie jest w pierwszej wersji. Chociaż mogłem to zrobić całkiem lepiej, to jednak chciałem zdobyć już jakiś feedback.
Dziękuje za uwagę. :)