• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tap Rocket Shield - moja gra mobilna

VPS Starter Arubacloud
+3 głosów
297 wizyt
pytanie zadane 7 sierpnia 2017 w Nasze projekty przez BSkoczylas Użytkownik (530 p.)
edycja 7 sierpnia 2017 przez BSkoczylas

Dzień dobry ponownie. Jestem 15 letnim pasjonatom programowania, no i udało mi się stworzyć kolejną(dość prostą w założeniach) gierkę na urządzenia mobilne(w tym momencie tylko telefony z androidem). 

Gra nosi nazwę "Tap Rocket Shield", wrzucałem już na te forum swoją pierwszą gierkę i zacząłem od krótkiej historii, tym razem też tak rozpocznę(więc jak nie chcesz czytać moich jakiś tam głupot, to zjedź troszkę niżej :) ): 

Otóż jak wspomniałem pokazywałem już swoją pierwszą grę na androida właśnie na tym forum, jeżeli ktoś nie widział to tutaj można znaleźć ten post - klik. Gra nie wyglądała zbyt dobrze, pisałem w tamtym temacie, że będę ją dalej rozwijać, ale finalnie stwierdziłem, że najlepiej będzie jak to wszystko usunę i po prostu dlatego nie można już znaleźć jej na sklepie Play. Później odpocząłem sobie od programowania i tworzenia jakiś mini gierek, wszystko co robiłem strasznie mi się nie podobało, ale pod koniec pierwszego miesiąca wakacji przybrałem sobie jeden cel - "Stworzyć dwie gry i wrzucić je na Google Play". Na początku wątpiłem, że wytrwam do tego momentu - choć stworzona przeze mnie gra jest bardzo prosta, to jednak sprawiła mi kilka problemów. W między czasie zacząłem uczyć się wektorowej grafiki, nadal nie podoba mi się oprawa wizualna Tap Rocket Shield, ale wydaje mi się, że zaliczyłem dość duży progres jeżeli miałbym to porównać do RGB Arcade. No dobra, może to na tyle z tej krótkiej historii, po prostu musiałem ją napisać :D.. 

Teraz krótkie informacje o tym, jak stworzyłem tą grę. Podobnie jak RGB Arcade, Tap Rocket Shield zostało zrobione przy pomocy gotowego silnika Unity3D, na początku próbowałem coś z libgdx, ale jednak tworzenie tam czegokolwiek wydaje mi się, że jest strasznie czasochłonne. Większość grafik jest zrobionych przeze mnie, jak wspomniałem w między czasie uczyłem się wektorówki. No i chyba tyle z tych aspektów technicznych. 

No i co, to chyba tyle słowem "wstępu" laugh Czas przedstawić już samą grę. 


Tap Rocket Shield jest grą zręcznościową w której sterujemy tytułową rakietą. 
Musimy omijać przeszkody itd. Ale co różni gameplay w tap rocket shield od innych tego typu zręcznościówek?:

- Mianowicie, poza omijaniem przeszkód dostępną mamy również "tarcze", której możemy zmieniać kolor. Co jakiś czas na naszej drodze pojawi się tzw. "gwiezdny laser", który po prostu może zniszczyć naszą rakietę, laser pojawia się w 3. kolorach - czerwonym, zielonym oraz niebieskim. 

Gracz podczas zabawy ma do dyspozycji trzy przyciski właśnie o tych kolorach, kliknięcie jednego z nich spowoduje uaktywnienie tarczy oraz nadania jej takiego koloru, jaki miał wciśnięty przycisk. W ten sposób możemy przelatywać przez te lasery, po prostu nasza tarcza musi mieć taki sam kolor co laser.

Może ktoś zauważy - gra w założeniach miała być ulepszoną wersją mojej usuniętej gierki RGB Arcade, o której wspominałem wyżej. 

 

A teraz sam wygląd gry: 

[ ZDJĘCIA SĄ W ZŁEJ JAKOŚCI, ZOSTAŁY POMNIEJSZONE ]

 

Byłbym zapomniał, w grze znajduje się także całkowicie darmowy sklep, który działa na zasadzie - obejrzyj reklamę i zyskaj sklepowe punkty. Wydaje mi się, że jest to dość w porządku rozwiązanie. 

W sklepie można kupować nowe skórki do rakiety, w tym momencie jest ich tylko 3. Ale niedługo planuje dodać nowe.

W ustawieniach jest możliwość wyłączenia reklam poprzez obejrzenie jednej 30 sekundowej reklamy na całą sesje gry(aż do ponownego uruchomienia). W ten sposób nie trzeba oglądać miliardów reklam, oraz możesz wesprzeć moją prace. 

 

Link do sklepu Google Play: KLIKNIJ.

Będę wdzięczny za każdą opinie i za każdą recenzje na sklepie Play. Gra jest ciągle rozwijana i w tym momencie jest w pierwszej wersji. Chociaż mogłem to zrobić całkiem lepiej, to jednak chciałem zdobyć już jakiś feedback. 

Dziękuje za uwagę. :)

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 7 sierpnia 2017 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)

Co do gry to trudna, powinno być na początku łatwo, późnej trudniej. Generalnie to rakieta chyba za wolno skręca. Aczkolwiek cały interfejs jest jakby ucięty. Elementy wystają poza ekran, najlepiej zobrazuje to screenshot:

Problem jest zarówno grze jak i w menu.

BTW. Bardzo mi się podoba ten styl grafik - taki minimalny

komentarz 7 sierpnia 2017 przez BSkoczylas Użytkownik (530 p.)
Hmm, czy mógłbyś podać rozdzielczość swojego telefonu? Dziwne, sprawdzałem na kilku i było w porządku, może coś przeoczyłem. Jeżeli chodzi o trudność, zastanawiałem się czy jakoś to ułatwić czy utrudnić jeszcze bardziej, w głównej mierze wszystko zależy od tego, jak skrypt randomowo ustawi przeszkody. Ale dziękuje za opinie, na pewno coś pomyślę w tej sprawie i usprawnię jakoś ten algorytm.
komentarz 7 sierpnia 2017 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
edycja 7 sierpnia 2017 przez JAKUBW
To był tablet Nexus 7 2gen. Rozdzielczość to 1920x1200.
komentarz 7 sierpnia 2017 przez BSkoczylas Użytkownik (530 p.)
Dzisiaj będę pracować nad aktualizacją, która poprawi wszystkie jakieś tam problemy i błędy i spróbuje zrobić skalowanie pod tablety(tak myślałem, że to tablet, ponieważ właśnie gui głównie projektowałem pod telefony).

Jeszcze raz dziękuje za opinie i zauważenie tego problemu.
+1 głos
odpowiedź 7 sierpnia 2017 przez Milesq Nałogowiec (32,020 p.)
fajna gra, ygląda profesjonelnie

skąd masz grafiki

sam robisz? jeśli tak to z pomocą jakich programów?
1
komentarz 7 sierpnia 2017 przez BSkoczylas Użytkownik (530 p.)
edycja 7 sierpnia 2017 przez BSkoczylas
Dziękuje za opinie :). Bardzo mnie zdziwiłeś, ponieważ według mnie grafika niezbyt mi wyszła, ale to może tylko mój "perfekcjonizm", zresztą dla mnie wszystko mogło wyjść lepiej.
No i wracając, tak sam robię grafiki, wykorzystuje program Gravit Designer - jest naprawdę świetny i bardzo go polecam.

// a jeszcze jedno, jedyną grafiką której sam nie zrobiłem jest wybuch rakiety. Znalazłem go na gotowych assetach unity.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 187 wizyt
pytanie zadane 25 maja 2017 w Nasze projekty przez Donislawdev Początkujący (380 p.)
+4 głosów
2 odpowiedzi 450 wizyt
pytanie zadane 29 października 2018 w Nasze projekty przez Donislawdev Początkujący (380 p.)
+4 głosów
1 odpowiedź 268 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2018 w Nasze projekty przez Donislawdev Początkujący (380 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...