Jednak zastanawiam się czy bym nie mógł uczyć się tej książki i zarazem poznawać\\ podstawy jakiejś biblioteki graficznej
Do programowania przy użyciu jakiejś biblioteki graficznej (np. SFML) wystarczą już podstawy języka. Jak najbardziej popieram naukę języka a przy tym grzebanie w bibliotece - uczysz się języka i od razu utrwalasz zdobytą wiedzę pisząc kod. Chociaż na początku polecałbym jak najdłużej zostać w samej konsoli pisząc jakieś toolse, interpreter Brainfucka itp. Ja sam wolę pisać różne narzędzia pod konsolę niż programy okienkowe.
czy sądzicie że winapi to dobry pomysł czy nieco przestarzały
Nie widzę nic przestarzałego w Windows API, i uważam to za dobry pomysł, ale powinieneś już znać jakieś podstawy języka C/C++. Może lepiej pisać przenośne aplikacje, czyli takie które uruchomisz zarówno pod Windowsem, jak i pod Linuksem itp. więc może lepiej poznać Qt - chociaż ja sam nie pałam miłością do Qt bo mi się nie podoba kod.
A może wybrać Builder lub GTK+ ?
C++Builder to już nawet ja sam od niedawna bym nie polecał, bo jest przestarzały i nie ma nawet tam mowy o C++11, a co dopiero mowa o nowszych standardach. Chyba, że mówimy o nowym C++Builderze (czyli nie C++Builder 6).
Musicie mnie zrozumieć bo tkwię w konsoli już prawie 3 lata
A ja do dzisiaj ;) Konsola to nic gorszego, a wręcz genialna. Bez konsoli nie mógłbym żyć.
Jeśli myślisz o pisaniu aplikacji okienkowych to zdecydowanie polecam język C#. Język genialny i najbardziej się do tego nadaje, ale też można pisać aplikacje mobilne w C#. Jakiś czas temu Microsoft wydał .NET Core, i można pisać aplikacje w C# już w pełni oficjalnie pod każdą platformą i na każdą platformę.