• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Stosowanie zmiennych lokalnych vs globalnych

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
2,391 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

Witam, mam bardzo proste pytanie (zaznaczam że jestem początkujący) czemu prawie wszyscy doświadczeni programiści uważają że zmienne globalne są tak złe ? Nieraz słyszałem komentarze żeby nigdy ich nie tworzyć, unikać itp... . Chciał bym tylko się dowiedzieć co jest w nich takiego złego frown .Np tworzę prostą grę ,niech będzie to snake ,łatwiej mi stworzyć wężyka jako globalny vector czy lista w klasie do którego każda metoda ma dostęp i może go zmieniać niż bawić się w przekazywanie orginału vectora do funkcji ,tworzyć masę wskaźników i masę innych elementów utrudniających się znalezienie w kodzie . Przepraszam jeżeli mówię  o czymś na czym się jeszcze niezbyt znam ale bardzo mnie nurtuje pytanie czemu lepsze są zmienne lokalne ?...

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 5 sierpnia 2017 przez rafal.budzis Szeryf (85,260 p.)
wybrane 5 sierpnia 2017 przez Jakub 0
 
Najlepsza
Stworzenie listy w klasie jest poprawnym rozwiązaniem. Chodzi o porządek i czystość kodu. Np jeśli napisał byś już dużą grę która ma z 10-20 tyś linijek to trudno będzie ci znaleźć błąd jeśli będzie on związany z tym iż zmienna globalna ma złą wartość a edytujesz ją wszędzie. Brak zmiennych globalnych zmniejsza zakres poszukiwania błędów zazwyczaj tylko do jednej klasy oraz wszystko masz poukładane ;)

Zmienne globalne można porównać do bałaganu w pokoju ;D Jeśli jest to twój pokój bez problemu nawet w bałaganie znajdziesz wszystko ale innym programistą lepiej bałaganu nie pokazywać ;)
komentarz 5 sierpnia 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)