• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kod w JavaScript

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
157 wizyt
pytanie zadane 26 lipca 2017 w JavaScript przez Cepepe Początkujący (260 p.)

Witam ! Jestem początkującym programistą, a to moje drugie pytanie na tym forum. Od paru dni uczę się języka JavaScript. Mam pewien problem, gdyż

nie działa mój bardzo prosty kod. Naprawdę nie mam pojęcia gdzie popełniłem błąd. To jest chyba najprostszy kod jaki może istnieć, ale coś jest jednak nie tak. Bardzo bym prosił o spojrzenie i doradzenie smiley Pozdrawiam laugh

//Jest to podpięty kod JavaScript pod dokument HTML

<script type="javascript">

function sprawdz()
{
	var wyraz = document.getElementById("pole").value;
	document.write(wyraz);
}

</script>

//A to część powiązanego kodu HTML

<body>

<input type="text" id="pole"/>
</br>
<input type="submit" value="OK" onclick="sprawdz()"/>
</br>
<div id="wynik"></div>

</body>

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 lipca 2017 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
  1. Kod JS wstaw przed znacznikiem </body>
  2. tutaj działający kod: https://codepen.io/anon/pen/PKqKJG?editors=1010#0
  3. nie używaj document.write - skoro i tak tworzysz element "wynik" to po prostu zapisz wynik w jego węźle tekstowym textContent.

Ponad to proponuję od razu na początku wyrabiać sobie nawyk wywalania JS/CSS w osobne pliki.

A tak na marginesie: inputy powinieneś umieścić w formularzu, nazwy funkcji i zmiennych po angielsku (przy okazji się go nauczysz trochę :), nie używaj <br/> do wstawiania akapitów, lepiej takie rzeczy stylować w CSS.

Na początek proponuję zająć się tymi hasłami, na resztę przyjdzie czas :)

Pozdrawiam

 

komentarz 26 lipca 2017 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Szczerze mówiąc nie znak kursów M. Zelenta więc nie będę ich oceniał i się wypowiadał na ich temat.