• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Książka do nauki angielskiego rozszerzonego na maturze

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
10,964 wizyt
pytanie zadane 26 lipca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Witam. Jestem samoukiem i pracuję nad poprawą mojego angielskiego do matury. Czy macie jakies propozycje książek do nauki i ćwiczeń elementów jak np. rozprawka, opis itd mających miejsce na maturze ? W chwili obecnej nie wiem nawet jak to ma wyglądać, dlatego chciałbym jakąś książkę, która to pokazuje. Fajnie, jakby nie była sprzed 10 lat :)

4 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 26 lipca 2017 przez Jedras Maniak (54,860 p.)
Książki podejmujące taką tematykę w stopniu wystarczającym na maturę to zwykle repetytoria maturalne. Ja korzystałem z: http://www.empik.com/repetytorium-dla-uczniow-liceow-i-technikow-jezyk-angielski-poziom-rozszerzony-rosinska-marta-edwards-lynda,p1133466866,ksiazka-p i akurat pisanie było tam bardzo ładnie opracowane.

W sieci masz sporo materiałów na ten temat, całkiem za darmo (ale jeśli wolisz wydać pieniądze na książkę to Twój wybór oczywiście), np.

https://www.gettinenglish.com/rozprawka-za-i-przeciw/

http://www.ingless.pl/artykul/jak-napisac-rozprawke-esej-w-jezyku-angielskim/

Z doświadczenia powiem, że jeśli tak mocno zależy Ci na wysokim wyniku z rozszerzenia podczas pisania to ucz się przede wszystkim zwrotów i zastąp powszechnie używane słówka (np. nice, big, cool) jakimiś wyszukanymi (z poziomu C1/C2). Wiadomo, że jeszcze zostaje gramatyka, ale tutaj nie pomogę, bo po prostu "czuję" te zasady - kwestia ilości napisanych prac w szkole i poza nią.
komentarz 26 lipca 2017 przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Za te wyszukane słówka punktują dodatkowo ?
1
komentarz 27 lipca 2017 przez Jedras Maniak (54,860 p.)