• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomysł na mapę kafelkową

Object Storage Arubacloud
0 głosów
216 wizyt
pytanie zadane 19 lipca 2017 w C i C++ przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)
Witam wszystkich koderów!

Mam pewien problem z mapą kafelkową w SFML (język nie ma znaczenia, ponieważ większość funkcji jest intuicyjna). Chodzi mi tu o taką mapę, aby miała załóżmy wymiary 1000x1000 kafelków, przy czym jeden kafel posiadałby wymiary 64px. na 64px. Nie chcę tu robić tzw. bit-map gdzie np. 1 oznaczałaby jakiś blok, a 2 kolejny, ponieważ chcę aby cała ta mapa miała wszędzie ten sam blok. Pomyślałem, że mógłbym to zrobić za pomocą dwuwymiarowej pętli for, która wypełniałaby potrzebny obszar.

Wiem, że mój pomysł może i jest prymitywny, ale dlatego tu jestem - oczekuję od was pomocy :)

Proszę o niekrytykowanie! :D

Pozdrawiam wszystkie osoby które wykażą chęć pomocy oraz wszystkich hejterów! :)
1
komentarz 19 lipca 2017 przez Maciek414 Obywatel (1,080 p.)
Jestem początkujący ale robiłem już takie mapy w SFML. Ja bym zrobił po prostu tablice 1000x1000 przechowującą obiekty(kafelki), każdemu kafelkowi wysłałbym jego położenie (x i y) na naszej mapie, a przy rysowaniu mnożyłbym x i y przez 64 by uzyskać żądaną pozycje na ekranie. W moim przypadku się to sprawdzało ale może ktoś ma lepszy pomysł ;p
komentarz 19 lipca 2017 przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)
Tablica to dobry pomysł, ale jak mówi przysłowie "każdy kij ma dwa końce". Poprzez stworzenie takiej tablicy tracimy dużo pamięci - a tego bym nie chciał :/

Na początku nawet tak pomyślałem, ale zdecydowałem, że lepsze będzie użycie pętli.

Niemniej jednak, dzięki za chęć pomocy :D Jeżeli nie uda mi się z pętlami for wykorzystam twój pomysł!

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 19 lipca 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Rysuj tylko te kafelki, które są w zasięgu widoku gracza (trochę matematyki i można obliczyć na podstawie pozycji playera, które kafelki mają być rysowane).

Pozdrawiam!
komentarz 19 lipca 2017 przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)

Rysuj tylko te kafelki, które są w zasięgu widoku gracza

Tak wiem, chcę zaoszczędzić jak najbardziej na pamięci więc taki zamiar miałem od początku.

 (trochę matematyki i można obliczyć na podstawie pozycji playera, które kafelki mają być rysowane)

Tylko, że jest dosyć duży problem - kompletnie nie mam na to pomysłu :/ Za chwilę siadam do komputera i będę próbował!

Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam! :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 694 wizyt
pytanie zadane 16 października 2018 w C i C++ przez karkul Użytkownik (620 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 747 wizyt
pytanie zadane 17 lipca 2018 w Grafika i multimedia przez karkul Użytkownik (620 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 184 wizyt

92,556 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...