• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

c++ obiektowość

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
439 wizyt
pytanie zadane 5 czerwca 2015 w C i C++ przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
edycja 5 czerwca 2015 przez Pan Kulomb
W klasie mapy mam obiekty gracza oraz bota. Nie wiem jak skodzić wzajemne ataki. Dać obu do siebie referencje, wskaźniki? Chyba nie. Jeśli nie to może zrobić tak, aby to instancja, w której są gracz i bot nimi zarządzała, ale wtedy mapa by atakowała :D. Jak to powinno wyglądać? W mapie chcę tylko aby gracz i bot się updateowali, niekoniecznie atakowali.

Co sądzicie o umieszczeniu u gracza i bota struktur przechowujących aktualnie wykonywaną czynność i udostępnieniu metody przekazującej wskaźnik do obiektu tej struktury?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 5 czerwca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Ale to strzelanka, jakaś taka na miecze ma być?
komentarz 5 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Strzelanka raczej.
komentarz 5 czerwca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
to zrób voida który pobiera poprzez wskaźnik pozycje gracza, jeżeli ma być to dwustronna plansza( czyli że nie ma działających klawiszy A i D) i jeżeli pozycja x zgadza się z pozycją wroga strzel, najprościej robiąc :p jeżeli nie to w zależności czy pozycja.x wroga jest mniejsza czy większa rusz Y o 1 luib -1
komentarz 5 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Nie rozumiesz, pytam jak zorganizować kod obiektowo.
komentarz 5 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Gracz może zaatakować w dowolnym momencie, albo zrobić coś innego np. poruszyć się. Tylko jak obsłużyć ten atak bez wskaźnika na obiekt wroga?
0 głosów
odpowiedź 5 czerwca 2015 przez draghan VIP (106,230 p.)
Chciałbyś tam mieć coś sensownego, co może sterować postaciami, hmmm...? :) To powinieneś stworzyć system, zarządzający działaniami postaci. Poziom wyżej w abstrakcji. I do tego systemu posyłać wszystkie postaci. Już od Ciebie zależy, czy postać gracza również - bo możesz i tak zrobić, że i postać gracza będzie zarządzana przez system AI (tak go nazwijmy), a sterowana przez gracza. Wszystko zależy od tego, jak bardzo chcesz sobie komplikować życie. :)

Najłatwiejszym sposobem byłoby zrobienie sobie funkcji, jak radził ktoś w komentarzach - ale taka opcja jest mało skalowalna. Jeśli bedziesz miał obiekt zarządzający wszystkimi postaciami, będzie on miał informacje o wszystkich Twoich postaciach, a co za tym idzie - będzie mógł podejmować decyzje na podstawie ich wszystkich. :)

A co do ogranizacji, to mógłbyś zrobić to na parę sposobów... Np. niech obiekt tego systemu AI trzyma wskaźniki na wszystkie Twoje postacie - będzie mógł w ten sposób łatwo odebrać ich parametry i sterować nimi. :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 507 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2017 w C i C++ przez misiek90 Użytkownik (730 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 224 wizyt
pytanie zadane 25 sierpnia 2023 w PHP przez juuunior Początkujący (300 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 375 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2019 w C i C++ przez enero Początkujący (330 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...