• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Praca informatyka ściśle związana z algorytmiką i matematyką

Object Storage Arubacloud
+1 głos
712 wizyt
pytanie zadane 12 lipca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez jasio1909 Nowicjusz (160 p.)
Cześć, jest to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum więc w razie nieścisłego rozpoczęcia tematu proszę o wyrozumiałość :)

Do rzeczy, w podstawówce i w gimnazjum byłem bardzo dobry z matematyki, kiedy przyszło wybierać dalej wiedziałem, że nie chcę iść stricte w matematykę, tylko coś z nią powiązanego i tak wybrałem się do liceum na profil informatyczny, nie będę pisał do jakiego ale jednego z lepszych w Polsce.

Mój zapał do matematyki nie opadł. Ba! Wzmógł się jeszcze bardziej, a informatyka jak to informatyka w liceum - głównie algorytmy. Dodam tylko, że planuję wybrać się na studia na uniwersytecie, a nie politechnice (marzeniem jest oczywiście MIM na UW)

Jestem człowiekiem, który lubi planować sobie przyszłość i wiedzieć mniej więcej co go czeka i tu się rodzi moje pytanie: Praca w którym dziale IT jest najbardziej związana z algorytmiką i matematyką ? (wymaga matematycznego myślenia, bo wiem że matematyka szkolna i wyższa mało ma wspólnego z programowaniem)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 12 lipca 2017 przez Benek Szeryf (91,010 p.)

Praca w którym dziale IT jest najbardziej związana z algorytmiką i matematyką ?

Analiza danych, modelowanie teoretyczne, czy choćby sztuczna inteligencja.

komentarz 12 lipca 2017 przez jasio1909 Nowicjusz (160 p.)
Dzięki za pomoc i czas ;)
komentarz 13 lipca 2017 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
uwazam podobnie jak kolega. Ale z naciskiem na BD. AI torche mniej (chyba, ze jest naprawde rozwinieta i zaleznosci sa bardzo zlozone - o co trudno w firmach na starcie - chyba, ze z tej matmy jestes wybitny i od razu do takiej trafisz) wymagajaca obliczeniowo (za to czesto wystepuja nowe schematy zbieznosci).
+1 głos
odpowiedź 12 lipca 2017 przez Kozlauski Nowicjusz (200 p.)
Ostatnio miałem kurs z Machine Learning'u na studiach (nazywał się Metody Systemowe i Decyzyjne). Ja jako niezbyt wielki fanatyk matematyki zostałem zafascynowany tym działem informatyki. Zawsze miałem parcie na robienie czegoś co pomoże zmienić świat, a nauczanie maszynowe (ML) z pewnością takie jest. Jest wykorzystywany w sterowanych automatycznie samochodach Google'a, w medycynie, a nawet w Twojej skrzynce e-mail'owej (można powiedzieć, że wszędzie).
Portal coursera udostępnia darmowy kurs z nauczania maszynowego, można również znaleźć wykłady ze Standford University na youtube.

Co do pracy to jest bardzo opłacalna. Pewien prowadzący powiedział nam raz, że po dwóch latach w tym zawodzie zarabia 13k+.
komentarz 12 lipca 2017 przez jasio1909 Nowicjusz (160 p.)
Dzięki wielkie za czas i jakość komentarza ! ;) (no passive offence ofc :P)
+1 głos
odpowiedź 12 lipca 2017 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)
Wydaje mi się ze tworzenie gier komputerowych i ogolnie programowanie grafiki.
komentarz 12 lipca 2017 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)

Zainteresuj sie tez takim dzialem jak Metody Numeryczne.

komentarz 12 lipca 2017 przez jasio1909 Nowicjusz (160 p.)
Dzięki za pomoc ;)
komentarz 13 lipca 2017 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
Wydaje MI sie, ze ani jedno ani drugie (chyba ze gra z zalozenia ma byc stricte matematyczna) - za to glegokie wody grafiki to jest matma, ale nie mam w tym z duzego rozeznania wiec moge sie mylic.
komentarz 13 lipca 2017 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)
A jak np. zrobisz falujace na wietrze wlosy Geralta i zeby bylo prawdziwie? Albo np. tzw. niegumowe AL? A realistyczna fizyka w grze np. w symulatorze wyscigow?
komentarz 13 lipca 2017 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
Ale to sa zwykle obliczenia wedlug schematu. Myslisz, ze w takiej grze tworzy sei wszystko od nowa? Nie, tam sa silniki z ktorych sie korzysta. Tylko bardzo duze studia moga sobie pozwolic na zaprojektowanie wlasnego silnika np blizzard (starcraft2) a i wtedy jest on wykorzystywany do wielu tytulow (bo inaczej sie nie oplaca). Prawdziwa matematyka to sterowanie obliczeniami graf np cieniowanie. Z tego cos ie orintuje wzorce sa tam skompliokowane - jest zapotrzebowanie na wyzsza matematyke. Ale najlepiej jak by jakis inzynier sie wypowiedzial, bo ja dawno nie maielm stycznosci z tematem.

 

Najbarzdiej zaawansowane matematycznie rzeczy z jakimi sie spotkalem to zaleznosci bazodanowe w przypadku HFT. Czyli BG (i szkielet seici) ale nie wszystkie korzystaja z heavy math tzn. korzystaja z obliczen robia ich duzo ale sa to powtarzalne schematy, tylko w przypadku czesci musisz tam co chwila wymyslac "calki".
komentarz 13 lipca 2017 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)

Nie, tam sa silniki z ktorych sie korzysta. 

 A te silniki to same sie tworza?

I mialem tam na mysli najwyzsza lige nie garazowe klepanie. A firmy growe nawet jak korzystaja z gotowcow to tez wypadaloby zeby cos kumali z tego.

A moze pytajacy w przyszlosci bedzie glownym programista silnika w Blizzardzie, albo CDProjektRed, dlaczego nie?

 

komentarz 13 lipca 2017 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
No to nie tworzenie gier tylko silnikow. Blizzard to wlasnie pierwsza liga, unreal i reszta komercyjnych za $ tez. Co do reszty, pelna zgoda, tego mu zycze.
komentarz 15 września 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,320 p.)
edycja 16 września 2021 przez Oscar
Jest jeszcze taka kategoria programów jak symulatory urządzeń np. samolotu. Taka trochę gra, trochę nie-gra, zależnie jak ktoś tego używa. Symulator samolotu zwykle zna kształt zewnętrzny samolotu, rozkład mas i po podzieleniu samolotu na kawałki oblicza różne siły działające na poszczególne fragmenty (siły to grawitacja, bezwładność, siły aerodynamiczne itp) "sumuje" to, dodaje ciąg silników, sprawdza, czy któraś siła nie przekroczyła wartości krytycznych, i wyznacza ruch samolotu na najbliższy moment. I tak w kółko. To i tak mało w porównaniu z obliczeniami grafiki.
komentarz 19 grudnia 2021 przez spamator12 Nałogowiec (28,230 p.)
to chyba nie jest soobna kategoria tylko podchodzi pod zlecenia rzadowe (np wojskowosc, administracja). Ludzi, ktorzy "lataja" na czyms takim jest malo i bardziej robi sie to pod programy szkoleniowe, ktore zamowic moze praktycznie tylko pasntwo i kilka firm.

 

Cala reszta to gry jak np flight simulator m$.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 893 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 171 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 905 wizyt

92,573 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...