• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tetris w js. Ocena kodu

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
+2 głosów
1,150 wizyt
pytanie zadane 9 lipca 2017 w JavaScript przez Ziken Początkujący (330 p.)

Witam,
Niedawno skończyłem pisać aplikację/grę tetris. Postanowiłem to zrobić w stylu javy, czyli każdą klasę zapisywać w osobnym pliku oraz pilnować widoczność metod i całość połączyć w jednym skrypcie. Starałem się, aby cały kod był czytelny oraz napisany w es6 (ale nie zastosowałem klas z es6, powinienem?). Proszę o każdą opinie mail(nawet surową) abym mógł poprawić się w przyszłości smiley
Pozdrawiam!!
Test: Tetris
kod: kod

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 9 lipca 2017 przez niezalogowany
  1. TetrisComputing.js #L134 - L135 - default parameters - w całym projekcie ich brakuje
  2. TetrisComputing.js #L173 - L180 Dość brutalne podejście
    let getRandomColor = () => {
        let color;
        do {
            color = COLORS[ Math.floor( Math.random()*COLORS.length ) ];
        } while(color == nextElemColor);
    
        return color;
    }
    Może wpierw przefiltrować kolory, a później losować
    let getRandomColor = () => {
        const availableColors = COLORS.filter(color => color !== nextElemColor);
        const color = availableColors[ Math.random() * availableColors.length >> 0]
    
        return color;
    }
    
  3. etrisComputing.js #L204 - L206 Wystarczy

    currentIdInterval = setInterval(moveElemDown, 1000);
    
  4. TetrisComputing.js #L234 - L242 

    let checkIfPlayerLost = () => {
        let y = 0,
            x = SIZE_X-1;
        while ( x >= 0 ) {
            if ( board[y][x].isLocked ) return true;
            x--;
        }
        return false;
    }

    includes?

    let checkIfPlayerLost = () => {
      const firstRow = board[0]
      return firstRow.includes(square => square.isLocked)
    }
    
  5. Score.js #L57 - L72

    switch (rows) {
        case 1:
            addedScore+=100;
            break;
        case 2:
            addedScore+=200;
            break;
        case 3:
            addedScore+=400;
            break;
        case 4:
            addedScore+=800;
            break;
        default:
            return false;
    }

    Tutaj chyba można uprościć do

    addedScore += Math.pow(2, rows - 1) * 100
    
  6. GameMenu.js #L66

    return ( (t-(t%60))/60 );

    Czasem się jakieś potwory zdarzają ; )

    return (t - t % 60) / 60;
    
  7. GameMenu.js #L84 - L85 Czemu nie template string?

  8. GameMenu.js #L99 - L101 Może forEach? + spójrz na entries

    for (const key of Object.keys(generalStats)) {
        createCookie(key.toLowerCase(), generalStats[key], COOKIE_EXPIRE_DAYS);
    }

Ogólnie bardzo imperatywnie piszesz. Higher order functions FTW!

Przydałby się jakiś linter do formatowania kodu, spory bałagan tam się zrobił. 

Używaj === zamiast ==  bo się można czasami zdziwić

komentarz 10 lipca 2017 przez Ziken Początkujący (330 p.)

W pierwszej kolejności dziękuje za poświęcony czas. A oto moje odpowiedzi na twoje sugestie:

  1. TetrisComputing.js #L134 - L135 - default parameters - w całym projekcie ich brakuje

1. Do większości funkcji zrobiłem domyślne parametry, zupełnie wyleciało mi to z głowy. A do tych metod co wymagają więcej niż 3 parametry zrobię za pomocą obiektu "options"

TetrisComputing.js #L173 - L180 Dość brutalne podejście...

2. Nie wiem dlaczego ale zapominam używać tych cudownych metod, również nie wiedziałem o tym hack-u jak '>>', w przyszłości może bardzo się przydać

currentIdInterval = setInterval(moveElemDown, 1000);

3. Zapomniałem to przywrócić do skróconej postaci bo coś tam jeszcze kombinowałem. Już naprawione.

let checkIfPlayerLost = () => {
  const firstRow = board[0]
  return firstRow.includes(square => square.isLocked)
}

4. Znów zapomniałem użyć tutaj tych metod. Zrobiłem bardzo podobnie jak pokazałeś ale użyłem metody some 

const firstRow = board[0];
return firstRow.some( v => v.isLocked );
switch (rows) {
    case 1:
        addedScore+=100;
        break;
    case 2:
        addedScore+=200;
        break;
    case 3:
        addedScore+=400;
        break;
    case 4:
        addedScore+=800;
        break;
    default:
        return false;
}
addedScore += Math.pow(2, rows - 1) * 100

5. Punktacje zrobiłem wg. tego wzoru co napisałeś, ale specjalnie zastosowałem tutaj switch aby w przyszłości móc to łatwo edytować i np. zmienić punktacje.

return ( (t-(t%60))/60 );

6. Nawiasy ładnie ustalały kolejność wykonywania działań ale było ich tam zdecydowanie za dużo więc już zmieniłem.

GameMenu.js #L84 - L85 Czemu nie template string?

7. W sumie myślałem, że się to będzie zlewać i nie będzie widać co tam jest napisane bo słabo widać te . , wśród liter,  ale mimo wszystko zmieniłem bo tak powinno być.

GameMenu.js #L99 - L101 Może forEach? + spójrz na entries

for (const key of Object.keys(generalStats)) {
    createCookie(key.toLowerCase(), generalStats[key], COOKIE_EXPIRE_DAYS);
}

8. Masz racje, wyglądało to 2/10 zmieniłem na 

let key;
let val;
Object.entries(generalStats).forEach((arr) => {
	[key="",val=""] = arr;
	createCookie(key.toLowerCase(), val, COOKIE_EXPIRE_DAYS);
});

Ogólnie bardzo imperatywnie piszesz. Higher order functions FTW!

Uważasz, abym zmienił styl pisania (nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje) z imperatywnego na Higher-Order Functions. Masz może jakieś ciekawe materiały na ten temat? 

Przydałby się jakiś linter do formatowania kodu, spory bałagan tam się zrobił. 

Linter już się instaluje (kiedyś szukałem takiego narzędzia tylko nie wiedziałem jak się nazywa). 

Używaj === zamiast ==  bo się można czasami zdziwić

=== jest czasami problematyczne bo trzeba często typy danych konwertować. Ale mimo wszystko jest to bezpieczniejsze.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje !

komentarz 30 lipca 2017 przez niezalogowany

Uważasz, abym zmienił styl pisania (nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje) z imperatywnego na Higher-Order Functions.

Kwestia preferencji, osobiście ciągnie mnie w stronę programowania funkcyjnego.

let key;
let val;
Object.entries(generalStats).forEach((arr) => {
    [key="",val=""] = arr;
    createCookie(key.toLowerCase(), val, COOKIE_EXPIRE_DAYS);
});

Destructuring można zastosować podczas wprowadzania argumentów do funkcji

Object.entries(generalStats).forEach(([key, val]) => {
    createCookie(key.toLowerCase(), val, COOKIE_EXPIRE_DAYS);
});
+2 głosów
odpowiedź 9 lipca 2017 przez Comandeer Guru (606,240 p.)
  • W JS nie ma typu integer, więc nie kłam w JSDoc.
  • Poza tym Object, nie object.
  • Jaki jest sens w wystawianiu całej klasy przez var? Jeśli chcesz stosować ES6, to tu powinno być const. Idealnie byłoby to zrobić na modułach ES.
  • Czemu część funkcji jest deklarowana normalnie a część jako arrow functions? Czym to się różni?
  • Czemu funkcje są deklarowane przez let? Przecież się nie zmienią w trakcie trwania programu, więc const wydaje się sensowniejszym wyborem.
  • Jeśli funkcja przyjmuje więcej niż 3 parametry, warto się zastanowić nad wzorcem z przekazywaniem obiektu options (jak to robi np. jQuery.ajax).
  • Czemu cały "moduł" zwraca init(), podczas gdy init nic nie zwraca?
  • Poza tym przy takim zapisie kodu this.metoda jest bardzo nieczytelna. Zwracałbym obiekt z publicznym API.
  • Raczej istnieje konwencja, że jedno let = jedna zmienna.
komentarz 9 lipca 2017 przez Ziken Początkujący (330 p.)
  1. Niedopatrzenie
  2. Jak wyżej
  3. O const nie wiedziałem. Edytuje i zrobię na modułach
  4. Jeżeli chodzi o same klasy to miałem problem z "jakaśKlasa is not a constructor". A co do metod, jak je definiowałem(a to było zaraz po tym błędzie, to było na zasadzie kopiuj wklej
  5. Dobrze wiedzieć
  6. jak wyżej
  7. powinno być samo init() ?

Masz może jakieś ciekawe artykuły, książki na temat pisania aplikacji w js ? Mogą być angielskojęzyczne lub po polsku.

1
komentarz 9 lipca 2017 przez Comandeer Guru (606,240 p.)
  1. powinno być samo init() ?

Mówiąc szczerze przy takim patternie widziałbym to inaczej:

const MyModule = ( function() {
	function jakasFunkcjaPrywatna() {}

	function jakasInnaFunkcjaPrywatna() {}

	return {
		jakasMetodaPubliczna() {},
		innaMetodaPubliczna() {}
	};
}() );

Ale w sumie trzaskałbym to na modułach.

 Masz może jakieś ciekawe artykuły, książki na temat pisania aplikacji w js ? Mogą być angielskojęzyczne lub po polsku.

http://helion.pl/ksiazki/javascript-programowanie-zaawansowane-tomasz-comandeer-jakut,jascpz.htm ( ͡° ͜ʖ ͡°) Albo klasyka: http://exploringjs.com 

komentarz 9 lipca 2017 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,490 p.)
  • Raczej istnieje konwencja, że jedno let = jedna zmienna.

A dlaczego uważasz, że stosowanie jednego let do wielu zmiennych jest nie dobrą praktyką? (Sam tak najczęściej robię, dlatego ciekawi mnie dlaczego nie jest to zalecane).

komentarz 9 lipca 2017 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,490 p.)
W sumie przekonałeś mnie :)

Dzięki za link, szczerze mówiąc nie znałem tego więc pozycja jak najbardziej warta poczytania.
+1 głos
odpowiedź 9 lipca 2017 przez niezalogowany
edycja 10 lipca 2017
Po co to wstawiałeś, gram już 15 minut a mam dużo ważnych rzeczy do zrobienia! Fajnie wykonane i dobrze się gra :D

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 744 wizyt
pytanie zadane 30 lipca 2017 w Nasze projekty przez Ziken Początkujący (330 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 531 wizyt
pytanie zadane 21 sierpnia 2017 w JavaScript przez Marchiew Dyskutant (7,730 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 185 wizyt
pytanie zadane 26 lipca 2019 w C# przez KriX89 Nowicjusz (200 p.)

93,159 zapytań

142,171 odpowiedzi

321,890 komentarzy

62,489 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 453p. - dia-Chann
  2. 453p. - Marcin Putra
  3. 447p. - Łukasz Piwowar
  4. 443p. - CC PL
  5. 431p. - Łukasz Eckert
  6. 428p. - rafalszastok
  7. 423p. - Adrian Wieprzkowicz
  8. 418p. - rucin93
  9. 410p. - Piotr Aleksandrowicz
  10. 408p. - ksalekk
  11. 402p. - Mariusz Fornal
  12. 340p. - ssynowiec
  13. 329p. - nidomika
  14. 319p. - Michal Drewniak
  15. 298p. - Dawid128
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...