• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór studiów: Informatyka vs Medycyna

VPS Starter Arubacloud
+4 głosów
4,404 wizyt
pytanie zadane 5 lipca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Leon307 Początkujący (270 p.)

Witam wszystkich,

Jestem uczniem liceum stojącym jak wiele osób tu na forum przed wyborem studiów a co za tym idzie ścieżki zawodowej. Generalnie jestem ukierunkowany na medycynę, ale pojawił mi się niedawno pewien dylemat.

Zacznijmy jednak od początku:

Zrobiłem od groma testów psychologicznych i zawodowych - m.in. te na kanale Pasja Informatyki, każdy starając się zrozumieć i zgłębić dlaczego wyszedł tak a nie inaczej na ile mogłem. Mój typ w MBTI to ESFJ, w Enneagramie wyszło mi 2w1. Co więcej w tzw. teście Hollanda, przeprowadzonym przez zawodowego psychologa - doradcę zawodowego, wyszły mi kody preferencji zawodowych BSR i BSP, co w skrócie daje mi predyspozycje naukowe i badawcze, międzyludzkie i społeczne, oraz odrobinę umiejętności manualnych.

W gruncie rzeczy wszystko układa mi się pod medycynę. Tam również kierowałbym swoje kroki gdybym wybór opierał nie na takich testach, a jedynie na obserwacji samego siebie - zdecydowanie czuję w sobie jakiś talent do nauk przyrodniczych, zwłaszcza tej o człowieku i generalnie wolę kontakt z żywym (nawet chorym) człowiekiem niż komputerem albo inną maszyną.

Rodzice, z racji że sporo czasu siedziałem przy kompie w dzieciństwie proponują mi informatykę jako kierunek studiów (mniejsza że granie w Battlefield ma mało wspólnego z programowaniem cheeky), ja natomiast czuję swoje.

I z natury nigdy bym nie pomyślał ponownie o informatyce gdybym nie trafił na ten kanał.