• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zaawansowana mapa do gry 2D

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
922 wizyt
pytanie zadane 3 lipca 2017 w C i C++ przez Programista3 Gaduła (3,390 p.)
Myślę nad stworzeniem gierki 2D która będzie symulować ruch drogowy ale nie wiem jak zabrać się za tworzenie mapy. Zawsze w grach 2D używałem mapy kafelkowej. Tutaj to dla mnie trochę za mało, chciałbym aby na mapie były obiekty o różnych kształtach (pojazdy, słupy, drzewa, krzaki, chodniki, budynki itd.) . Szukam jakichś fraz do wyszukania/linków na temat bardziej zaawansowanych map i kolizji obiektów.

3 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 3 lipca 2017 przez MetRiko Nałogowiec (37,110 p.)
wybrane 6 sierpnia 2017 przez Programista3
 
Najlepsza
Kolizja to temat rzeka.. Mam na myśli to, że istnieje wiele różnych metod wykrywania kolizji w zależności od potrzeby..
Na początku musisz ustalić jaki kształt będą miały "collidery".. czy to będą same kółka, a może prostokąty.. a może figury złożone z trójkątów, a może potrzebujesz tzw. kolizji pixel perfect.. Do tego dochodzi aspekt czy figury będą zorientowane (np. czy prostokąty będą miały zmieniany kąt.. czy jednak będą pod tym samym kątem non stop).. Niezależnie od zastosowanej kolizji każda z nich ma swoje plusy i minusy (jak to w algorytmice bywa ^^). W tym wypadku wybierasz pomiędzy dokładnością kolizji, a szybkością.. tak więc jeżeli planujesz dużą ilość obiektów na mapie kolidujących ze sobą to będziesz musiał postawić na szybkość.. bądź zastosować dodatkowe metody (np. Quadtree) w celu "podzielenia" obszaru z obiektami na mniejsze części dzięki czemu zmniejszysz ilość sprawdzanych potencjalnych kolizji.
Na dobry początek polecam wygooglować sobie te frazy ;)
> Circle collision detection
> (Oriented) Rectangle collision detection
> Polygon collision detection
> Pixel perfect collision detection
> Separating Axis Theorem
> Quadtree
komentarz 3 lipca 2017 przez Programista3 Gaduła (3,390 p.)
Dzięki :)
+3 głosów
odpowiedź 3 lipca 2017 przez Bartosz Dokurno Użytkownik (980 p.)
możesz zrobić kafelki na 1px :)
+1 głos
odpowiedź 3 lipca 2017 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)

https://opengameart.org/

Polecam, moze znajdziesz cos dla siebie ;)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 197 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2017 w C# przez DeBos123 Nałogowiec (44,950 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 173 wizyt
pytanie zadane 4 września 2016 w C i C++ przez Pesio Użytkownik (760 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 630 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2017 w C i C++ przez fatalFOx Początkujący (300 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...