• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sens wskaźników, zadanie na wskaźnikach C++ ( z wypisywaniem liczb Fibonaciego) w oparciu o 10. odcinek MZ

Object Storage Arubacloud
+1 głos
623 wizyt
pytanie zadane 30 czerwca 2017 w C i C++ przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
edycja 30 czerwca 2017 przez Poczprogramista123

Witam, jestem początkującym programistą i jak pewnie większość osób oglądający kurs pana MZ na YT potkneła się na 10. odc o wskaźnikach. Ja jako tako samą teorie wskaźników rozumiem i z logicznego punktu widzenia są przydatne (anegdota o rozkładzie jazdy autobusów, jaką pan MZ zastosował jest świetna) tylko gorzej z ich użyciem (głownie w programie w którym program pytał ile liczb fibonaciego ma wypisać i postanowiłem, że postaram się porównać czas działania tych programów na wskaźnikach i bez nich) związku z czym mam kilka pytań dotyczących mojego kodu w oparciu o te wskaźniki. Wszystko się kompiluje i działa, tylko właśnie ta różnica czasu jest dla mnie niezrozumiała, bo bez wskaźników działa szybciej i to mnie zbiło z nóg. Możliwe że kod jest zły, ale to już zostawię waszej ocenie poniżej. Liczę że wykażecie się wyrozumiałością i jak znajdziecie trochę czasu na podjęcie się rozwiązania mojego problemu to będę bardzo wdzięczny. 

 

Po pierwsze mój kod laugh

int odp; clock_t start,stop; double czas;
cout<< "ile liczb fib mam wypisac? "; cin>> odp; cout<<endl;
long double *wskaznik;
wskaznik= new long double [odp]; // nowy obszar w pamieci ogarniam
wskaznik[0]=1;  // ale tu już gorzej(przyznam żę robiłem metodą prób i błędów) 

wskaznik[1]=1;
long double *wsk=wskaznik;
for(int i=2; i<odp;i++)
{// wiem żę z * pracujemy na wartosci zmiennej
// ale własnie używając tej * wyskakuje błąd
    wsk[i]=wsk[i-1]+wsk[i-2];
}
//cout<< setprecision(10000);
start=clock();
for(int i=0;i<odp;i++)